Statystyki

  • Odwiedziło nas: 634743
  • Do końca roku: 21 dni
  • Do wakacji: 195 dni

Kontakt

Elementy pedagogiki Froebel'a

 

 

F. Froebel zakładał, że pierwsze doświadczenia edukacyjne dziecka mają wpływ na jego późniejszy rozwój i osiągnięcia. Dziecko jest niepodzielną indywidualną całością, która ma swoje myśli, uczucia, swoją fizyczność i związki z innymi. Natomiast rolą dorosłego jest oddziaływanie wychowawcze poprzez odpowiednie organizowanie środowiska oraz stwarzanie warunków do poznawania otaczającego świata. To właśnie ona jest w życiu dziecka najważniejsza oraz jest podstawą całego przyszłego życia.

Wychowanie powinno mieć charakter globalny. W okresie dzieciństwa dziecko powinno zdobywać jak najwięcej nowych doświadczeń. Ważna jest przy tym jego samodzielność w działaniu i dochodzeniu do wiedzy. Koncepcja pedagogiczna Froebel'a oparta jest na pracy z materiałami, które dostarcza przyroda oraz z przedmiotami, takimi jak zabawki stworzone przez dorosłego dla dziecka.

Dla nas najważniejszy jest natomiast proekologiczny charakter zajęć oraz bazowanie na naturalnych zasobach, dzięki którym dzieci uczą się szacunku do przyrody. A obcując z nią na co dzień, poznają środowisko lokalne i społeczność, w której żyją  od najlepszej strony! 

Jesienny monitoring!

Tym razem udaliśmy się na "kontrolę", aby sprawdzić, czy jesień, aby na pewno nadeszła.

Nasz monitor ewidentnie wskazuje, że wszystkie oznaki tej złocisto-rubinowej pory roku są obecne...