Statystyki

  • Odwiedziło nas: 259880
  • Do końca roku: 196 dni
  • Do wakacji: 3 dni

Kontakt

Treści programowe

WRZESIEŃ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Nasza grupa

2. Jestem przedszkolakiem

3. Uliczne sygnały

4. Nadeszła jesień

TREŚCI PROGRAMOWE:

–       podawanie swojego imienia,nazwiska

–       określanie swoich ulubionych zabaw,zajęć

–       samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych

–       ściąganie ubrań,butów,umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni

–       zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego,z wykorzystaniem zabaw tematycznych,literatury,wycieczek.

–       Oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,nazywanie ich; wyjaśnianie zjawiska usychania liści

–       zbieranie owoców drzew,wzbogacanie nimi kącika przyrody;wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej,technicznej,matematycznej,muzycznej oraz w inny,niestandardowy sposób

 

PIOSENKA DO NAUKI:

 

 

MY JESTEŚMY KRASNOLUDKI

 

 

My jesteśmy krasnoludki,
hopsa sa, hopsa sa,
pod grzybkami nasze budki,
hopsa sa, hopsa sa,
jemy mrówki, żabie łapki,
oj tak tak, oj tak tak,
a na głowach krasne czapki,
to nasz, to nasz znak.

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
trutu tu, trutu tu,
gdy ktoś senny, to uśpimy,
lulu lulu lu,
gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
ajajaj, ajajaj,
to zapłacze niezabudka,
uuuuu.


 

WIERSZ DO NAUKI:

 

Tutaj rękę ,

a tu nogę mam,

czoło,włosy,

i kolana dwa,

brzuch i stopy,

plecy,nos i brwi,

usta,dłonie,

kciuk-

przy dłoni tkwi.

PAZDZIERNIK

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1.               Jesień w sadzie
  2.                Dary ogrodu
  3.                Nasze rodziny
  4.               Domowi ulubieńcy

TREŚCI PROGRAMOWE:

–        rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie,kształcie,smaku

–        rozpoznawanie drzew owocowych :wyjaśnienie znaczenia słowa sad

–        rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw:rozpoznawanie ich za pomocą wzroku,dotyku,smaku,zapachu

–        nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy,soki,kiszonki,kompoty)

–        podawanie informacji,jak mają na imię mama,tata

–        nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny

–        podawanie informacji: jakie zawody wykonują rodzice,czym się zajmują

–        opisywanie wyglądu rodziców

–        poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu:karmienie ich,wizyt u weterynarza,zapewnianie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen,wychodzenie na spacer

–        naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt

 

PIOSENKA DO NAUKI:

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały. 
Kolorowe listki na wietrze szumiały. 
Szu, szu, szu, szumiały wesoło. 
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły. 
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły. 
Hop, hop, hop, tak sobie skakały. 
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę. 
Kolorowe listki skończyły zabawę. 
Cicho, sza, listki zasypiają. 
Cicho, sza, oczka zamykają.

WIERSZ DO NAUKI:

 

Wpadła gruszka do fartuszka

i co jeszcze dwa jabłuszka

a śliweczka wpaść nie chciała

no bo jeszcze nie dojrzała.

 

LISTOPAD

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1.                POLSKA-MOJA OJCZYZNA
  2.                URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE
  3.                A DESZCZ PADA I PADA
  4.               DBAMY O ZDROWIE

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

–        zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi: godło,flaga,hymn

–        poznawanie urządzeń gospodarstwa domowego

–        dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom

–        obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią,występujących zjawisk atmosferycznych

–        spożywanie zdrowej żywności warzyw,owoców,mięsa,nabiału

–        dbanie o higienę poprzez:

-          codzienne mycie całego ciała

-          mycie zębów po posiłkach

 

 

 

 

PIOSENKA DO NAUKI:

 

"Spacer po dywanie"

Kiedy niebo płacze

idziemy na spacer

dookoła stołu

z piosenką wesołą.

 

Ref. Idą parami lalki z misiami

         Depczą dywan, depczą dywan

            Z frędzelkami

            A gumowe piłki dwie

            Po podłodze toczą się.

 

            Choć za oknem dmucha

Nikt wiatru nie słucha

Chodzi dookoła

Wycieczka wesoła

 

Ref.   .     Idą parami lalki z misiami

 

 

 

WIERSZ DO NAUKI

 

Żeby zdrowym być

–        trzeba zdrowo żyć :

jeść warzywa i owoce ,mięso,

nabiał,ryż i kaszę,

na powietrzu biegać,skakać

bywać całe dnie,

no i często śmiać się.

 

 

GRUDZIEŃ

 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

 

1.NA JESIENNY SMUTNY CZAS

2.NADCHODZI ZIMA

3.ŚWIĘTA TUŻ -TUŻ

 

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

–        przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

–        obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie

–        kultywowanie tradycji,zwyczajów rodzinnych,np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia

 

 

 

PIOSENKA DO NAUKI:

Strojnisia choinka


Zielone gałązki, a na każdej świeczka,
W stroiku z bibułki stoi choineczka.

Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,
Wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy:
Hej, kolęda, kolęda.

Kolory tęczowe w bombkach-latarenkach,
Choinka w koralach, strojna jak panienka.

Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,
Wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy:
Hej, kolęda, kolęda.

Gra wietrzyk zimowy w sadzie za oknami,
Strojnisia choinka słucha razem z nami.

Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,
Wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy:
Hej, kolęda, kolęda.

 

 

WIERSZ DO NAUKI

 

Lecą z nieba płatki śniegu,

świat się cały bieli wkoło.

Zabierz narty oraz sanki,

na dół z górki mknij wesoło.

 

W słońcu skrzą się śnieżne gwiazdki,

zostań z nami,pani zimo.

Drzewa mają białe czapy,

wśród nich zjeżdżać będzie miło.

 

Mróz siarczysty uszy ściska,

nosy wszystkie są czerwone.

Zimo! Śniegu sypnij więcej,

dzieci będą zachwycone.

 

 

 

 

 

 STYCZEŃ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

 

1.W KRAINIE BAŚNI

2.PTAKI ZIMĄ

3.MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK

 

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

–        słuchanie wierszy,opowiadań baśni polskich

–        odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego

–        dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych,zimowych warunkach

–        nazywanie członków rodziny,np. mama,tata,brat,siostra,ciocia,babcia,dziadek,wujek

–        uczestniczenie w krótkich programach artystycznych

 

 

 

 

 

PIOSENKA DO NAUKI

 

„BABCIA MA ŚWIĘTO”

 

 

Babcia ma święto, to babci dzień,
a ja pamiętam o tym.
Kwiatki jej dam, buzi jej dam,
słonko zaświeci złote.

Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma. 2x

Babcia ma święto, to babci dzień,
obrazek jej namaluj.
Weź w rączkę swą jej starą dłoń.
Serdecznie ją ucałuj.

Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma. 2x

Babcia ma święto, to babci dzień,
śmiejmy się więc wesoło.
A babcia choć ma lat ze sto,
to tańczy z nami w koło.

Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma. 2x

 

 

 

WIERSZ DO NAUKI

 

„ŻYCZENIA”

 

Dziś dla Babci słońce mamy

i całuski dla Dziadziusia,

dziś życzenia wnuczek składa

i piosenki śpiewa wnusia.

Aby Babcia i Dziadziunio

w zdrowiu długo żyli,

aby uśmiech dla nas mieli

w każdej wolnej chwili.