Statystyki

  • Odwiedziło nas: 245840
  • Do końca roku: 285 dni
  • Do wakacji: 92 dni

Kontakt

Treści programowe

TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC WRZESIEŃ

  1. W PRZEDSZKOLU.
  2. ZNOWU W PRZEDSZKOLU.
  3. MOJA DROGA DO RZEDSZKOLA.
  4. JESIENIĄ W SADZIE.

 

TREŚCI PROGRAMOWE RALIZOWANE WE WRZEŚNIU:

–        współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,

–        rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji,

–        określanie swoich cech fizycznych, swoich ulubionych potraw, ulubionych form wypoczynku,

–        rozwijanie poczucia przynależności narodowej,

–        poznanie zasad ruchu drogowego i różnych środków transportu,

–        zapoznanie z charakterystycznymi cechami jesieni,

–        rozpoznawanie drzew owocowych po owocach,

–        nazywanie przetworów z owoców.

 

PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI:

 

„ Stokrotka”

Gdzie strumyk płynie z wolna,
Rozsiewa zioła maj,
Stokrotka rosła polna,
A nad nią szumiał gaj,
Stokrotka rosła polna,
A nad nią szumiał gaj,
Zielony gaj.

W tym gaju tak ponuro,
Że aż przeraża mnie,
Ptaszęta za wysoko,
A mnie samotnej źle,
Ptaszęta za wysoko,
A mnie samotnej źle, 
samotnej źle.

Wtem harcerz idzie z wolna.
''Stokrotko witam cię,
Twój urok mnie zachwyca,
Czy chcesz być mą czy nie?''
"Twój urok mnie zachwyca,
Czy chcesz być mą czy nie?''
Czy nie, czy nie?

Stokrotka się zgodziła
I poszli w ciemny las,
A harcerz taki gapa
Że aż w pokrzywy wlazł,
A harcerz taki gapa
Że aż w pokrzywy wlazł
Po pas, po pas.

A ona, ona, ona,
Cóż biedna robić ma,
Nad gapą pochylona
I śmieje się: ha, ha,
Nad gapą pochylona
I śmieje się: ha, ha,
ha, ha, ha,

 

„Muchomorek
Muchomorek, muchomorek 
ma kapelusz w biały wzorek
jest czerwony jak biedronka
i uśmiecha się do słonka

ref:
Dzień zaczyna zawsze praniem 
Wszystkich kropek przed śniadaniem
Potem suszy je dokładnie aby wyglądały ładnie


Po śniadaniu nie próżnuje, 
swój kapelusz poleruje
Do zabawy jest gotowy 
gdy kapelusz lśni jak nowy


Już skończona ciężka praca,
więc wesoło się obraca
A kropeczki z Kapelusza, 
skaczą gdy on się porusza

 

„ PRZEJŚCIE PRZEZ ULICĘ”
J. Koczanowska

W dużym mieście wielki ruch,

samochodów wiele,

W dużym mieście wielki ruch,

jeśli chcesz bezpiecznym być,

musisz o tym wiedzieć:

 

przez ulicę można przejść

tylko w takim miejscu,

gdzie mrugają światła dwa,

pasy są na przejściu.

 

To czerwone woła: STOP,

stój i czekaj grzecznie,

a zielone prosi – idź,

możesz przejść bezpiecznie.

 

Zapamiętaj jeszcze to:

gdy po mieście chodzisz,

musisz pod opieką być

dorosłej osoby!

 

 PAŹDZIERNIK

TEMATYKI KOMPLEKSOWE:

 

1.Projekt edukacyjny „ Tajemnice jesieni” ( realizowany przez 4 tygodnie)

 

TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC:

–        oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich, wyjaśnianie zjawiska usychania liści,

–        zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody,

–        poznanie grzybów jadalnych i trujących,

–        wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w lesie, wie jak przygotowują się do zimy,

–        poszerzanie doświadczeń plastycznych związanych z tematyką jesienną,

–        poszerzanie doświadczeń muzycznych,

–        dokonywanie analizy i syntezy wyrazowej, poznanie nowych liter i cyfr,

–        posługiwanie się liczebnikami porządkowymi, liczy na materiale przyrodniczym,

 

„ Skarby jesieni” Barbara Kosakowska

 

Dużymi krokami idzie jesień

I worek liści ze sobą niesie

Mienią się wszystkimi kolorami,

Szumią wraz z wiatrem nad głowami,

A kiedy słońce mocniej zaświeci,

Złoto na ziemię z drzewa leci,

Pełne są liści, parki, ulice,

Tańczą na wietrze jak baletnice,

Dużymi krokami idzie jesień,

I krople deszczu ze sobą niesie,

Gonią po szybie, jedna za drugą,

Potem spływają pereł strugą,

A kiedy słońce mocniej zaświeci,

Sznur pereł z nieba na nas leci,

Pełne korali, parki, ulice,

Tańczą i skaczą jak baletnice.

Piosenka "Muchomorek"

 

1.Muchomorek mały stoi sobie sam
bardzo zasmucony, zmartwień mnóstwo ma,
mówi, że jest brzydki, dużo kropek ma
i że go nie zechce, żółta kurka ta.

Ref : Muchomorku, muchomorku
nie martw wcale się,
my ciebie lubimy
kurka pewnie też.

2. Czerwony kapelusz w białe kropki ma,
na swej nodze stoi, grzecznie prosi tak:
kurko moja miła, zechciej dzisiaj mnie,
jestem grzyb trujący, lecz tańcować chcę.

 

 

LISTOPAD

TEMATYKI KOMPLEKSOWE:

 

1.Deszcz pada.

  1. Zwierzęta domowe.
  2. Projekt edukacyjny: Polska moja ojczyzna.( 2 tygodnie)

 

TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄ:

 

–        obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie,

–        poznanie zwierząt domowych i ich środowisk,

–        poznanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt,

     - rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,

     - poznanie symboli narodowych,

- poznanie ze stolicą Polski, największymi rzekami, morzem i górami,

     - rozwijanie szacunku i przyjęcie prawidłowej postawy podczas śpiewania

–        wzmacnianie więzi rodzinnych,

–        dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie,

–        dokonywanie analizy i syntezy wyrazowej, poznanie nowych liter i cyfr,

–        kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia, rozpoznawanie liczb, nazywanie figur geometrycznych.

 

 

 „Katechizm małego Polaka” W.Bełza

 

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.

– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.

– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.

– W jakim kraju?
W polskiej ziemi.

– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.

– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.

– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze

. – A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.

– Czym ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię

                                                                                                      – Coś jej winien?
                                                                                                      – Oddać życie.”

 

„Pada deszcz”.

Pada deszcz, pada deszcz, 
pada deszcz na dworze. 
Taki mokry, że już bardziej 
mokry być nie może.

Lecą tu, lecą tu 
srebrne koraliki. 
Zmoczą drzewa, zmoczą pola, 
domy i chodniki.

Pada deszcz, pada deszcz, 
pada deszcz na dworze. 
Stuka, puka, stuka, puka, 
straszy kogo może.

Mała mysz, mała mysz, 
biegnie na paluszkach. 
I deszczowe koraliki 
zbiera do fartuszka.

 

 

GRUDZIEŃ

TEMATYKI KOMPLEKSOWE:

 

1.Co robimy w wolnym czasie.

2.Urządzenia elektryczne.

3.zdrowie naszym skarbem.

4.Święta tuż, tuż.

 

 

TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄ:

 

     - bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych

     - dbanie o higienę całego ciała,

–        ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,

–        spożywanie zdrowej żywności,

–        wzmacnianie więzi w rodzinie, kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych,

–        wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich,

–        rozpoznawanie liter drukowanych małych i wielkich, tworzenie z liter wyrazów i ich odczytywanie,

–        rozwijanie umiejętności segregowania i klasyfikowania,

–        nazywanie figur geometrycznych.

 

DBAM O SIEBIE, RĘCE MYJĘ

ZĘBY, BUZIĘ ORAZ SZYJĘ

KĄPIĘ W WANNIE PO DNIU CAŁYM

BY ZARAZKI POSPADAŁY

 

I ODŻYWIAM SIĘ TEŻ ZDROWO!

ZDROWO ZNACZY KOLOROWO

PRZY JEDZENIU NIE GRYMASZĘ

JEM WARZYWA ORAZ KASZE

 

NA SPACERY, CO DZIEŃ CHODZĘ

PRZY POGODZIE, NIEPOGODZIE

NIE PRZEGRZEWAM SIĘ, NIE ZIĘBIĘ

MAM UBRANIE ODPOWIEDNIE

 

GIMNASTYKA TO PODSTAWA

WIĘC Z OCHOTĄ JĄ UPRAWIAM

NA ROWERZE JEŻDŻĘ SOBIE

ALBO TAŃCZĘ – SPORT TO ZDROWIE!

 

„Choinka zielona”

 

Stała pod śniegiem panna zielona
Nikt prócz zająca nie kochał jej
Nadeszły święta i przyszła do nas
Pachnący gościu, prosimy wejdź!

 

Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas! 2x

Jak długo zechcesz, z nami pozostań,
niech pachnie tobą domowy kąt.

Wieszając jabłka na twych gałązkach
życzymy wszystkim Wesołych Świąt.

 

STYCZEŃ

TEMATYKI KOMPLEKSOWE:

 

1.To już zima.

  1. Tak mija nam czas. Co robimy w wolnym czasie.
  2. Pamiętamy o zwierzętach .
  3. W świecie baśni.

 

TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC:

–        obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie zimą,

–        zwracanie uwagi na koloryt i i piękno przyrody w zimowej szacie,

–        poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy,

–        nazywanie pór roku, dni tygodnia, miesięcy,

–        dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku , dni tygodnia, miesięcy,

–        opieka nad zwierzętami zimą, 

–        rozpoznawanie liter drukowanych małych i wielkich, tworzenie z liter wyrazów i ich odczytywanie,

–        dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,

–        rozpoznawanie zbiorów równolicznych i nierównolicznych.

 

„ Pada śnieg”

 

Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Jaka pyszna sanna - parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Zasypane pola - w śniegu cały świat 
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

 

 

 

 

'