Statystyki

  • Odwiedziło nas: 750060
  • Do końca roku: 287 dni
  • Do wakacji: 94 dni

Kontakt

Tresci programowe

WRZESIEŃ:

 

 Tematyka kompleksowa:

  1. Przedszkole drugi dom.
  2. Projekt edukacyjny:Gospodarstwo ( 3 tygodnie)

 

Treści programowe:

–        współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie,

–        przestrzeganie wspólnie ustalonych umów  i zasad regulujących współżycie w grupie,

–        rozwijanie relacji między dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji,

–        badanie roślin rosnących na polu, poznawanie produktów oraz ich przetwarzania,

–        poznanie pracy rolnika i jego maszyn.

 

„| Do przedszkola”

Rano budzę się, jaki piękny to czas,

słońce wstało już, a więc pora wstać.

Szybko myję się , jem śniadanie i już

gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.

 

Ref:Do przedszkola, do przedszkola,

       jak cudownie tutaj co dzień mija czas.

      Do przedszkola, do przedszkola,

      o tym już od rana marzy każdy z nas.

 

Pani czeka już i koledzy już są,

siadam w kole to jest magiczny nasz krąg.

Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś-

tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.

 

Ref:Do przedszkola...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PAŹDZIERNIK:

 

 Tematyka kompleksowa:

1.Projekt edukacyjny:Drzewo-drewno.( 4 tygodnie)

2.Uliczne sygnały.

 

 

Treści programowe:

–        poszerzenia wiadomości na temat lasu jesienią i wynikających z niego korzyści,

–        poznanie różnego rodzaju drewna oraz produktów jego przetwarzania,

–        kształtowanie postawy szacunku wobec lasu i drzew , nauka zasad odpowiedniego zachowania się w lesie,

–        rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach

–        zapoznanie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek,

–        poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych.

–        poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,

 

„ Skarby jesieni” Barbara Kosakowska

 

Dużymi krokami idzie jesień

I worek liści ze sobą niesie

Mienią się wszystkimi kolorami,

Szumią wraz z wiatrem nad głowami,

A kiedy słońce mocniej zaświeci,

Złoto na ziemię z drzewa leci,

Pełne są liści, parki, ulice,

Tańczą na wietrze jak baletnice,

Dużymi krokami idzie jesień,

I krople deszczu ze sobą niesie,

Gonią po szybie, jedna za drugą,

Potem spływają pereł strugą,

A kiedy słońce mocniej zaświeci,

Sznur pereł z nieba na nas leci,

Pełne korali, parki, ulice,

Tańczą i skaczą jak baletnice.

 

„ Uliczne sygnały”

 

W dużym mieście wielki ruch,                   To czerwone woła: stop,

samochodów wiele                                     stój i czekaj grzecznie,

jeśli chcesz bezpiecznym być                    a, zielone prosi – idź

musisz o tym wiedzieć.                              Możesz przejść bezpiecznie.

Przez ulicę można przejść                              Zapamiętaj jeszcze to

tylko w takim miejscu                                    gdy po mieście chodzisz,

gdzie mrugają światła dwa,                            musisz pod opieką być

pasy są na przejściu.                                       Dorosłej osoby.

 

 

   TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LISTOPAD:

1.Urządzenia elektryczne.

2.Polska mój dom.

3.Nasze rodziny.

4.A deszcz pada i pada.

5.Nasi domowi ulubieńcy.

 

TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC LISTOPAD:

–        bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń tecznicznych,

–        poznanie symboli narodowych,

–        wzmacnianie więzi rodzinnych,

–        dzielenie się wiadomosciami na temat życia w rodzinie,

–        obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie,

–        rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt

 

 „Katechizm małego Polaka” W.Bełza

 

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.

– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.

– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.

– W jakim kraju?
W polskiej ziemi.

– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.

– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.

– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.

– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.

– Czym ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię

                                                                                    – Coś jej winien?
                                                                                    – Oddać życie.”

 

 

 

 

 

         

 TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:

           1. Co robic w tak smutny czas.

           2 .Nasi domowi ulubieńcy.

            3.Świeta tuż, tuż. ( 2 tygodnie)

 

 

TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:

–        obserwacja zmian zachodzacych w przyrodzie zimą,

–        zwracanie uwagi na koloryt i i piekno przyrody w zimowej szacie,

–        poznanie zjawisk atmosferycznychcharakterystycznych dla zimy,

–        poznanie zwierzat domowych i ich środowisk,

–        wzmacnianie wiezi w rodzinie, kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych,

–        wzajemne okazywanie sobie uczuć,mówienie o nich,

 

 

                Kundel Bury

 

Gdy był mały, to znalazłem go w ogródku
I wyglądał jak czterdzieści osiem smutków:
Taki mały, taki chudy, nie miał domu ani budy,
Więc, go wziąłem, przygarnąłem, no i jest.


Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Gdy jest obiad to o kundlu najpierw myślę,
Gdy jest brudny to go latem kąpię w Wiśle.
Ma numerek na obroży i wygląda nie najgorzej,
Chociaż czasem ktoś zapyta: "co to jest?!"

Ludzie mają różne pudle i jamniki,
Ale ja tam nie zamieniłbym się z nikim,
Tylko mam troszeczkę żalu, że nie dadzą mu medalu,
Bo mój kundel to na medal przecież pies.

 

 

Boże narodzenie”

Skacze Aniołek, skacze po chmurkach

niesie zyczenia w anielskich piórkach.

Niesie w plecaku babki i świeczki,

a w walizkach złote dzwoneczki.

Wesołych Świąt.

 

 

 

                        TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

  1. Nadeszła zima.
  2. Projekt edukacyjny: Człowiek, ciało cudowna maszyna. ( trzy tygodnie)

 

 

TREŚCI  PROGRAMOWE NA MIESIĄC STYCZEŃ:

- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie zima,

- poznanie zasad warunkujących bezpieczenstwo podczas zabaw ruchowych,

- poznanie przyrody w zimowej szacie,

Cele projektu: - budowanie wiedzy o budowie i funkcjach wybranych części ciała,

- wzbogacanie słownika o pojęcia związane z ludzkim organizmem  

 - rozwijanie umiejetnosci okreslania stron i kierunków,

- kształtowanie postawy prozdrowotnej,

 

 

Piosenki dla dzieci - „Zima, zima, zima”

Zima, zima, zima,
Pada, pada śnieg.
Jadę, jadę w świat sankami,
Sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!

Jaka pyszna sanna,
Parska raźno koń,
Śnieg rozbija kopytami.
Sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!
Zasypane pola,
Śniegu cały świat.
Biała droga hen przed nami,
Sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!

 

 

„Zdrowy przedszkolaczek” – Danuta Sasyn

Żeby zdrowym być jak ryba, trzeba jeść kasze, owoce, warzywa,

Nie czekoladki i landrynki, ale owocowe i warzywne witaminki.

Żeby zdrowym być, trzeba też o czystość dbać, codziennie się myć i ubranka swoje prać.

Po co mają krążyć plotki, że czyściejsze od nas kotki?

Zdrowy, czysty przedszkolaczek lubi biegać, chętnie skacze,

Wie to każdy zuch, że dla zdrowia potrzebny jest ruch