Tresci programowe
WRZESIEŃ:
Tematyka kompleksowa:
- Przedszkole drugi dom.
- Projekt edukacyjny:Gospodarstwo ( 3 tygodnie)
Treści programowe:
– współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie,
– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
– rozwijanie relacji między dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji,
– badanie roślin rosnących na polu, poznawanie produktów oraz ich przetwarzania,
– poznanie pracy rolnika i jego maszyn.
„| Do przedszkola”
Rano budzę się, jaki piękny to czas,
słońce wstało już, a więc pora wstać.
Szybko myję się , jem śniadanie i już
gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.
Ref:Do przedszkola, do przedszkola,
jak cudownie tutaj co dzień mija czas.
Do przedszkola, do przedszkola,
o tym już od rana marzy każdy z nas.
Pani czeka już i koledzy już są,
siadam w kole to jest magiczny nasz krąg.
Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś-
tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.
Ref:Do przedszkola...
PAŹDZIERNIK:
Tematyka kompleksowa:
1.Projekt edukacyjny:Drzewo-drewno.( 4 tygodnie)
2.Uliczne sygnały.
Treści programowe:
– poszerzenia wiadomości na temat lasu jesienią i wynikających z niego korzyści,
– poznanie różnego rodzaju drewna oraz produktów jego przetwarzania,
– kształtowanie postawy szacunku wobec lasu i drzew , nauka zasad odpowiedniego zachowania się w lesie,
– rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach
– zapoznanie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek,
– poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych.
– poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,
„ Skarby jesieni” Barbara Kosakowska
Dużymi krokami idzie jesień
I worek liści ze sobą niesie
Mienią się wszystkimi kolorami,
Szumią wraz z wiatrem nad głowami,
A kiedy słońce mocniej zaświeci,
Złoto na ziemię z drzewa leci,
Pełne są liści, parki, ulice,
Tańczą na wietrze jak baletnice,
Dużymi krokami idzie jesień,
I krople deszczu ze sobą niesie,
Gonią po szybie, jedna za drugą,
Potem spływają pereł strugą,
A kiedy słońce mocniej zaświeci,
Sznur pereł z nieba na nas leci,
Pełne korali, parki, ulice,
Tańczą i skaczą jak baletnice.
„ Uliczne sygnały”
W dużym mieście wielki ruch, To czerwone woła: stop,
samochodów wiele stój i czekaj grzecznie,
jeśli chcesz bezpiecznym być a, zielone prosi – idź
musisz o tym wiedzieć. Możesz przejść bezpiecznie.
Przez ulicę można przejść Zapamiętaj jeszcze to
tylko w takim miejscu gdy po mieście chodzisz,
gdzie mrugają światła dwa, musisz pod opieką być
pasy są na przejściu. Dorosłej osoby.
TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LISTOPAD:
1.Urządzenia elektryczne.
2.Polska mój dom.
3.Nasze rodziny.
4.A deszcz pada i pada.
5.Nasi domowi ulubieńcy.
TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC LISTOPAD:
– bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń tecznicznych,
– poznanie symboli narodowych,
– wzmacnianie więzi rodzinnych,
– dzielenie się wiadomosciami na temat życia w rodzinie,
– obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie,
– rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt
„Katechizm małego Polaka” W.Bełza
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Czym ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię
– Coś jej winien?
– Oddać życie.”
TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:
1. Co robic w tak smutny czas.
2 .Nasi domowi ulubieńcy.
3.Świeta tuż, tuż. ( 2 tygodnie)
TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:
– obserwacja zmian zachodzacych w przyrodzie zimą,
– zwracanie uwagi na koloryt i i piekno przyrody w zimowej szacie,
– poznanie zjawisk atmosferycznychcharakterystycznych dla zimy,
– poznanie zwierzat domowych i ich środowisk,
– wzmacnianie wiezi w rodzinie, kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych,
– wzajemne okazywanie sobie uczuć,mówienie o nich,
Gdy był mały, to znalazłem go w ogródku
I wyglądał jak czterdzieści osiem smutków:
Taki mały, taki chudy, nie miał domu ani budy,
Więc, go wziąłem, przygarnąłem, no i jest.
Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.
Gdy jest obiad to o kundlu najpierw myślę,
Gdy jest brudny to go latem kąpię w Wiśle.
Ma numerek na obroży i wygląda nie najgorzej,
Chociaż czasem ktoś zapyta: "co to jest?!"
Ludzie mają różne pudle i jamniki,
Ale ja tam nie zamieniłbym się z nikim,
Tylko mam troszeczkę żalu, że nie dadzą mu medalu,
Bo mój kundel to na medal przecież pies.
„ Boże narodzenie”
Skacze Aniołek, skacze po chmurkach
niesie zyczenia w anielskich piórkach.
Niesie w plecaku babki i świeczki,
a w walizkach złote dzwoneczki.
Wesołych Świąt.
TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC STYCZEŃ
- Nadeszła zima.
- Projekt edukacyjny: Człowiek, ciało cudowna maszyna. ( trzy tygodnie)
TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC STYCZEŃ:
- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie zima,
- poznanie zasad warunkujących bezpieczenstwo podczas zabaw ruchowych,
- poznanie przyrody w zimowej szacie,
Cele projektu: - budowanie wiedzy o budowie i funkcjach wybranych części ciała,
- wzbogacanie słownika o pojęcia związane z ludzkim organizmem
- rozwijanie umiejetnosci okreslania stron i kierunków,
- kształtowanie postawy prozdrowotnej,
Piosenki dla dzieci - „Zima, zima, zima”
Zima, zima, zima,
Pada, pada śnieg.
Jadę, jadę w świat sankami,
Sanki dzwonią dzwoneczkami:
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!
Jaka pyszna sanna,
Parska raźno koń,
Śnieg rozbija kopytami.
Sanki dzwonią dzwoneczkami:
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!
Zasypane pola,
Śniegu cały świat.
Biała droga hen przed nami,
Sanki dzwonią dzwoneczkami:
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!
„Zdrowy przedszkolaczek” – Danuta Sasyn
Żeby zdrowym być jak ryba, trzeba jeść kasze, owoce, warzywa,
Nie czekoladki i landrynki, ale owocowe i warzywne witaminki.
Żeby zdrowym być, trzeba też o czystość dbać, codziennie się myć i ubranka swoje prać.
Po co mają krążyć plotki, że czyściejsze od nas kotki?
Zdrowy, czysty przedszkolaczek lubi biegać, chętnie skacze,
Wie to każdy zuch, że dla zdrowia potrzebny jest ruch