Statystyki

  • Odwiedziło nas: 751190
  • Do końca roku: 277 dni
  • Do wakacji: 84 dni

Kontakt

Treści programowe

GRUDZIEŃ 2012


TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Czy musimy się nudzić?

-Rozwijanie wzajemnych relacji  pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym

 szacunku i akceptacji: uczestniczenie w zabawach, grach, tańcach integracyjnych.

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Pada śnieg

- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno

   przyrody w zimowej szacie.

 -Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady

  śniegu, szron, zawieje śnieżne.

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Nadchodzą  święta

- Wzmacnianie więzów w rodzinie poprzez: poznanie  historii rodziny, jej rodowodu, kultywowanie

  tradycji, zwyczajów, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

- Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym: przygotowanie  programu artystycznego.

STYCZEŃ 2013


TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Obserwujemy, co robią zimą zwierzęta

- Dokarmianie i dopajanie  zwierząt w trudnych, zimowych warunkach: nazywanie ptaków

  odwiedzających karmnik, zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np.

  ptakami, rozpoznawanie wybranych zwierząt po śniegu.

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Zimo pobaw się z nami

- Uczestniczenie w zabawach organizowanych na śniegu.

- Uświadamianie  niebezpieczeństw wynikających  z nieprzestrzegania zakazów: bawienia się w

  miejscach niedozwolonych ,np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Świętujemy  Dzień Babci i Dzień  Dziadka

- Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny ,np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia,

  dziadek, wujek.

- Podawanie powiązań między członkami  rodziny, np. Babcia to mama  mamy lub mama taty

- Przygotowanie  programu  artystycznego, wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi

  gośćmi.

LUTY 2013


TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Mali kucharze

- Poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola i wykonywanych przez nie

  zawodów: poznanie czynności , jakie wykonują, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie

  uwagi na ubiór

- Dbanie o spożywanie zdrowej żywności : warzyw, owoców, mięsa, nabiału.

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Poznajemy różne wielkości

- łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cech związanych z percepcją, np.: barwy, wielkości

  kształtu.

- Porównywanie masy wybranych przedmiotów, tworzywa przyrodniczego ;stosowanie określeń

  cięższy od, lżejszy od, warzy tyle samo

- Porównywanie wysokości dzieci względem siebie, używanie określeń wyższy od, niższy od, takiej

  samej wysokości.

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Czy jesteśmy sami w kosmosie

- Poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego

- Oglądanie przedstawionych na obrazkach środków lokomocji niedostępnych bezpośredniej

  obserwacji, np. :rakiety, promu kosmicznego, nazywanie ich.



MARZEC 2013


TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Poznajemy zawody

-   Poznanie osób pracujących, w bliskim otoczeniu przedszkola i wykonywanych przez nich zawodów: 

  • poznanie czynności jakie wykonują, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Wiosno przyjdź.

-  Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, pierwsze powracające ptaki (skowronek, czajka, szpak), pojawiające się pierwsze kwiaty ( przebiśnieg, krokus)

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Nadeszła wiosna.

-   Omówienie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd, składanie jej, wylęganie się młodych, dbanie o młode)

-   Zakładanie zielonego ogródka w sali. Poznanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin; zachęcanie do prowadzenia kalendarza obserwacji roślin.

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Wielkanocne zwyczaje.

-   Wzmacnianie więzów w rodzinie poprzez:

 .  Poznanie historii rodziny, jej rodowodu, kultywowanie tradycji, zwyczajów, np. związanych z Świętami       Wielkanocnymi.


 

KWIECIEŃ 2013


Tematyka kompleksowa; Wiosna na wsi


-poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,

.nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się, odżywiania,

.wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi

 

Tematyka kompleksowa: Dbamy o naszą ziemię


-wyrabianie nawyku dbania o najbliższe środowisko poprzez;

.nieniszczenie roślin, np.niełamanie gałęzi drzew,

.wyrzucanie śmieci do kosza,

.niedeptanie trawników ,klombów z kwiatami

 

Tematyka kompleksowa: Muzyczne inspiracje


-słuchanie i śpiewanie piosenek:

.śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą

-gra na instrumentach perkusyjnych:

.zapoznanie z wyglądem instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek i sposobem gry na nich.

-wykonywanie instrumentów perkusyjnych z różnych materiałów

-wyrażanie muzyki ruchem:

.twórczy taniec według B.Strauss




 

Zestaw ćwiczen ruchowych

  1. Marsz w rytmie bębęnka po okregu koła.

  2. Zabawa orientacyjnporzadkowa pt. „Kot i myszy"

    Każde dziecko staje obok obreczy. Dzieci „myszy" przemieszczaja się na czworakach w dowolnych kierunach po sali między obreczami. Na hasło:"uwaga kot" dzieci szybko wchodza do obreczy.

  3. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych pt. „Krokusy"

    Dzieci zajmuja miejsca w obreczach. Przechodza dp przysiadu. Na haslo: „krokusy rosną" -dzieci-krokusy przechodzą dp pozycji stojacej, wyciagągają ręce do góry i rozchylają je jak kielichy kwiatów. Na haslo : „wieczór"-dzieci opuszczaja ręce i przechodza do przysiadu.

  4. Zabawa na czworakach pt „Tunel"

    Nauczycielka trzyma w ręce obręcz.Dzieci ida na czworakach, jedno za drugim, zachowując odpowiednie odstępy. Przechodzą kolejno przez obręcz „tunel"

  5. Ćwiczenia równowagi pt. „Moja obręcz"

    Każde dziecko staje na swojej obreczy. Wyciaga ręce w bok i idzie po obreczy stawiając stopę przed stopą.

  6. Ćwiczenia tułowia pt. „Drzewa i liście".

    Dzieci porzechodzą do kleczenia. Ręce wyciągniete w góre. „Wiatr" kołysze „drzewami", wykonuja skłony na boki, lekkie skrety tułowia.

  7. Zabawa z elementem skoku pt. „ Ptaszki"

    Dzieci wykonują skoki obunóż między obreczami. Na hasło „burza" każdy „ ptaszek" zeskakuje do swojej obręczy.

  8. Marsz uspakający za nauczycielką między obręczami.