Statystyki

  • Odwiedziło nas: 226228
  • Do końca roku: 48 dni
  • Do wakacji: 220 dni

Kontakt

Kącik dla rodziców

 Rozwój psychofizyczny sześciolatka

 

 

      Rozwój społeczny i emocjonalny  

  •  podlega gwałtownym emocjom od entuzjazmu do agresji,  
  • chce być najlepszy, najszybszy, najsilniejszy,  najmądrzejszy, 
  • w dobrym nastroju jest entuzjastyczny i pomocny,
  • czasem oszukuje, jest bardzo czuły na krytykę,
  • ma problem z przyznaniem się do winy,
  • może mieć kłopot z współdziałaniem z rówieśnikami  ze względu na potrzebę rywalizacji i zwyciężania,
  • przyjaźni się głownie z osobami tej samej płci, 
  •  ma najlepszego przyjaciela,
  • ma trudność z zauważaniem potrzeb innych,
  •  boi się samotności, ciemności, duchów, burzy, ognia, itp.

      Rozwój fizyczny i motoryczny

  • hałaśliwy, żywiołowy, pełen energii, sprawny fizycznie,
  • lubi zabawy ruchowe, ale może się szybko męczyć,
  • nie boi się ryzyka, nie myśli o niebezpieczeństwie,
  • ma czasem problemy z koordynacja ruchową, 
  •   bardzo go interesuje temat wypadających  mleczaków- powód do dumy, 
  •  dobrze rysuje i maluje, może mieć trudności z pisaniem,
  • biega, skacze, wspina się, 
  •  jeździ na 2 kołowym rowerze, 
  •  może jeździć na łyżwach, nartach, rolkach, 
  •  rysuje koło, kwadrat, prostokąt, romb.

    Rozwój intelektualny

  • dobrze zapamiętuje wierszyki, piosenki,
  •  używa ok. 4 tysiące słów, 
  •   rozpoznaje i zapamiętuje dźwięki, 
  •  rozróżnia prawą i lewą stronę, 
  •   układa puzzle, 
  •   podejmuje samodzielnie decyzje, 
  •  rozumie pojęcie czasu, przestrzeni, koloru, liczb,
  •   rozumie, ze rzecz widziana z daleka wydaje się mniejsza niż jest w rzeczywistości, 
  •  rozumie różnicę pomiędzy czymś przypadkowym a zamierzonym,
  •  zna dni tygodnia, nazwy miesięcy, pory roku, 
  •  potrafi się skupić na około 15 minut,
  • nie ma rozdzielności uwagi, 
  •  bawi się w zabawy z podziałem na role, 
  •   interesuje się przyrodą i jej zjawiskami, 
  •  swobodnie prowadzi rozmowy, 
  •   próbuje uzasadniać swoje decyzje

 

POSKROMIENIE ZŁOŚCI

Możemy pomóc swoim dzieciom ucząc je, że nie ma nic złego w okazywaniu złości, jeśli nie robi się krzywdy innym.

Oto pomysły na rozładowanie napięcia:

  • rysowanie złych emocji
  • tańczenie przy szybkiej muzyce
  • opowiedzenie o swojej złości i przytulenie się do rodzica
  • ugniatanie masy plastycznej: plasteliny, ciastoliny, gliny
  • kopanie piłki
  • szybki bieg lub skoki

Kiedy najgorsze minie najlepiej spędzić chwile przy książce lub na spacerze.