Rozkład dnia
Bez względu na pogodę , pod warunkiem że jestem zdrowy, idę do przedszkola;
5.45-7.50 - żegnam rodzicow, zaczynam dzień w przedszkolu,jak jestem jeszcze bardzo spiący to dosypiam na leżaczku albo;
- bawię się z innymi dziećmi w grupie, pomagam młodszym kolegom,rysuję, gram z panią i z kolegami, konstruuję z klocków, pomagam swojej pani w przygotowaniu do zajęć, oglądam albumy, książki i rozmawiam z Panią i z kolegami, obserwuję , ćwiczę i utrwalam to, z czym mam problemy, bawię się w zabawy ruchowe,
7.50-8.00 - przygotowuję się do śniadania (pomagam sprzątać zabawki, pomoce, myję ręce, pełnię dyżur w jadalni)
8.00-8.30 - jem śniadanie
8.30-- 11.30.uczestniczę w różnorodnych sytuacjach edukacyjnych zgodnych z moimi zainteresowaniami i potrzebami oraz z planem dnia mojej pani:
formy sceniczne, zabawy twórcze, badawcze, matematyczne,rytmiczne, tematyczne; najdłużej ( bo to najbardziej lubię i potrzebuję) bawię się w kącikach tematycznych sam i z kolegami,
biorę udział w zajęciach dydaktycznych; wychodzę do ogródka przedszkolnego ;biegam, rzucam do celu, gram w piłkę, obserwuje, nasłuchuję, ćwiczę,bawię sie na urządzeniach ,chodzę na
spacer, w sali ukladam w szfce,porządkuje zabawki ,utrwalam i ćwiczę , przygotowuje sie do obiadu
11.30-12.30 - jem obiad....najpierw maluchy potem starszacy
12.00-14.00 - jeśli jestem maluszkiem to układam sie do odpoczynku; ćwiczę swoją samodzielnośc w rozbieraniu się i ukladaniu ubranek, słucham bajek które czyta pani lub zasypiam przy muzyce relaksacyjnej
jeśli jestem starszakiem to odpoczywam po obiedzie,słuchając czytanej przez panią bajki, uczestniczę w zabawach z kolegami i koleżankami wg własnych pomysłów i zainteresowań, , lepię z plasteliny, konstruuję z klocków, eksperymentuję,pracuję z panią indywidualnie albo w małych zespołach, spiewam, tańczę, ćwiczę ,utrwalam
wychodzę do ogródka i na spacery,uczestnicze w zajęciach dodatkowych
14.00-14.20 - jem podwieczorek
14.20-16.00 - bawię się i uczę dopóki nie przyjdą po mnie rodzice, wychodzę do ogródka
, żegnam się z kolegami i koleżankami oraz z paniami
co najmniej 1/5 czasu bawie się
co najmniej 1/5 czasu spedzam na dworze
najwyżej 1/5 czasu uczestnicze w zajeciach edukacyjnych organizowanych przez panią dla calej grupy ( jeśli jestem maluszkiem to mniej czasu)
2/5 czasu do dyspozycji pani na zajęcia indywidualne, samoczynnościowe,porządkowe, wychowawcze, rozwijające mnie indywidualnie, utwalajace wiedzę, umiejetności i dobre nawyki
gdy pogoda jest niesprzyjająca i nie mogę być na dworze bo jest silny mroz lub ulewa-wtedy bawie sie w co chcę , eksperymentuje, ćwiczę
Lubię chodzić do przedszkola ;spędzam tam ciekawie czas,rozwijam się w/g mojego potencjału i zainteresowań