Statystyki

  • Odwiedziło nas: 761196
  • Do końca roku: 257 dni
  • Do wakacji: 64 dni

Kontakt

Liczymy czapki i szaliki

1. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość "Odszukaj"

 Nauczyciel rozkłada na podłodze dziecięce czapki i szaliki. Dzieci poruszaja się pomiędzy nimi przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze starają się jak najszybciej odnaleźć swoją własność.

2. Określanie liczebności zbiorów "Czego jest więcej?"

Nauczyciel układa przed dziećmi kilka wymieszanych czapek i szalików; prosi dzieci, aby położyły na jednej kupce same czapki, a na drugiej same szaliki. Dzieci licza ile jest czapek, a ile szalików;okreslają , czego jest więcej, czego mniej i o ile, tworząc pary-układają czapkę ,a pod nim szalik. Układają tyle samo czapek co szalików-tworza zbiory równoliczne.

3. Zabawa "Szalik babci Honoraty"

Nauczyeciel opowiada dzieciom o babci Honoracie, która bardzo lubi robić na drutach szalik dla swoich wnucząt. Babcia zrobiła pięć szalików (dzieci przedstawiają za pomocą klocków sytuacje, o których opowiada nauczyciel) i dała dwa swoim wnukom: Kasi i Jackowi. Ile szalików jeszcze je zostało? Zwrócenie uwagi dzieci, że jeżeli coś się komuś daje, to komuś ubywa, czyli liczba posiadanych przedmiotów się zmniejsza . Dzieci obliczaja na palcach , ile szalików zostało babci; następnie sprawdzają na liczmanach (klockach), czy mają rację :układają przed sobą pięć klocków, zabierają dwa i liczą, ile zostało.

*Nauczyciel kontynuuje;Baci zostały trzy szaliki, jeden  więc podarowała swojej najmłodszej wnuczce Ani  na urodziny. Ile szalików zostało?- dzieci wykonują obliczenia jak wyżej