"Kolorowe kalosze"
1. Zabawa "Szukamy pary"- rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi
Nauczyciel układa przed dziećmi pomieszane sylwety kolorowych kaloszy w różne wzory.
Zadaniem dzieci jest dobrać je w pary i uzasadnić swój wybór.
* O którym kaloszu myślę" - nauczyciel przypina do tablicy pięć sylwet kaloszy.
Dzieci liczą kalosze, a następnie umieszczają pod nim kartoniki z odpowiednia liczą kropek zgodnie z miejscem kalosza w szeregu-pod pierwszym kartonik z jedną kropką, pod drugim z dwiema itd.
*Opisują wygląd poszczególnych kaloszy, stosując liczebniki porządkowe: pierwszy kalosz jest...drugi jest...
*Podają, który w szeregu to kalosz opisywany przez nauczyciela, np trzeci, piąty
*Policz i ułóż -układają przed sobą tyle patyczków, ile kaloszy ułoży przed nim nauczyciel
*Który to kalosz?-nauczyciel przypina w różnych miejscach sali obrazki kaloszy oznaczone kropkami od 1-5. Dzieci poruszają się po sali w rytm tamburynu. Podczas przerwy w grze słuchają, ile razy nauczyciel uderzy w bębenek. Odszukują obrazek, z taką samą liczbą kropek jak liczba usłyszanych uderzeń, i siadają pod nim.
*Dopełniamy do 5-dzieci otrzymują paski papieru z różną liczbą naklejonych kaloszy. Zadaniem dzieci jest dokleić tyle kaloszy, aby wszystkich było 5