Statystyki

  • Odwiedziło nas: 263528
  • Do końca roku: 161 dni
  • Do wakacji: WAKACJE!!!

Kontakt

PEDAGOGIZACJA RODZICÓW

 

         Gdybym mogła od nowa wychowywać dziecko...”

 

 

                  

1)                Częściej używałabym palca do malowania, a rzadziej do wytykania,

2)                Mniej bym upominała, a bardziej dbała o bliski kontakt,

3)                Zamiast patrzeć stale na zegarek, patrzyłabym na to, co robi,

                    Wiedziałabym mniej, lecz za to umiałabym, okazać troskę.

4)                Robilibyśmy więcej wycieczek i puszczali więcej latawców,

5)                Przestałabym odgrywać poważną, a zaczęła poważnie się bawić,

6)                Przebiegłabym więcej pól i obejrzałabym więcej gwiazd.

7)                Rzadziej bym szarpała, a częściej przytulała.

8)                Rzadziej byłabym nieugięta, a częściej wspierała.

9)                Budowałabym najpierw poczucie własnej wartości, a dopiero potem dom.

10)             Nie uczyłabym zamiłowania do wiedzy lecz potęgi miłości.

 

 

PEDAGOGIZACJA:

      - techniki plastyczne - zaspakajają potrzeby przeżyć i bezpośrednie działanie.      Eliminują negatywne emocje, pozwalają wyciszyć się i zrelaksować. Przedszkolaki wiedzą, że wykorzystując farby, kredki, kolorowe bibuły mogą miło spędzić czas. Odrobina odwagi starczy by stworzyć niepowtarzalne dzieło.

–                  ruch – forma ekspresji, którą każde dziecko w okresie przedszkolnym odczuwa najbardziej. Rozwijanie aktywności dzieci poprzez umuzykalnienie w śpiewie, śpiewankach, ruchu przy muzyce, inscenizacji i spontanicznej ekspresji. Przedszkolaki chętnie uczestniczą w zabawach kołowych ze śpiewem, śpiewają piosenki.

–                   literatura piękna- jest bardzo ważna dla prawidłowego rozwoju dziecka. Wiersze i rymowanki zawierają różnorodne treści oddziaływując wszechstronnie na rozwój dziecka. Bogactwo metafor, obrazów pobudza dziecięcą fantazję inspirując do swobodnych wypowiedzi słownych i działań plastycznych. Powtarzanie wierszyków w trakcie zabaw to wspaniałe okazje do doskonalenia pamięci oraz ćwiczeń poprawnej wymowy.

 

Witaminy i minerały są niezbędne dla prawidłowego rozwoju oraz funkcjonowania organizmu dziecka. Każda witamina spełnia specjalną rolę, a wspólne działanie wszystkich witamin decyduje nie tylko o prawidłowym rozwoju dziecka, ale także o dobrym stanie jego zdrowia. Niestety organizm nie potrafi samodzielnie ich wytwarzać dlatego konieczne jest dostarczenie dziecku potrzebnych witamin i minerałów.

Jak dostarczyć dziecku odpowiednich witamin i minerałów?

Dziecko powinno otrzymywać możliwie jak najwięcej niezbędnych dla jego rozwoju witamin i minerałów z pożywienia.

Niezbędne witaminy

  • Witamina C – wzmacnia odporność dziecka, wpływa na poprawę apetytu, wpływa na prawidłowy rozwój zębów kości, zawarta jest owocach np. czarna porzeczka, truskawki, maliny, owoce cytrusowe, oraz warzywach np. ziemniaki, papryka zielona, brukselka.

 

  • Witamina A – niezbędna do prawidłowego wzorku, wzrostu dzieci - najwięcej witaminy znajduje się w produktach takich ja masło, śmietana, mleko, tłuste sery, wątróbka, jajka, marchewka, pietruszka, szpinak, morele, dynia

Witamina B1 – wpływa na układ nerwowy oraz na prawidłową pracę mięśni i serca. Niedobór witaminy B1 powoduje zaburzenia pamięci i koncentracji, zmęczenie. Najwięcej tej witaminy znajduje się w jogurcie, kefirze, mussli, otrębach, orzechach, owocach suszonych, mięsie, rybach i miodzie.

 Witamina B2 – jej bark może hamować rozwój umysłowy dziecka oraz powodować niedokrwistość. Najlepszym źródłem tej witaminy jest mleko, śmietana, ser, wątróbka, mięso w szczególności drób, brukselka, fasola, groch, jajka.

 

  • Witamina PP (niacyna ) – jej niedobór prowadzi do bezsenności, przygnębienia oraz do zaburzenia prawidłowej pracy przewodu pokarmowego. Znajduje się w mięsie, fasoli, kaszy, otrębach pszennych, grochu.

 

  • Witamina D – brak witaminy D prowadzi do krzywicy. Najwięcej witaminy D znajduje się w rybach, maśle, smalcu i jajkach.

 

  • Witamina B5 (kwas pantotenowy) jej brak objawia się zaburzeniami układu nerwowego, zmęczeniem bólem głowy, wymiotami, zmniejszeniem odporności. Źródłem jej są chleb, mleko, jajka, sery, mięso, ryby, banany, pomarańcze, grejpfruty, kalafior, pomidor, kapusta, ziemniaki, marchew i sałata.

 

 

Dlaczego dzieci powinny chodzić  do przedszkola.

-  maja kontakt  z innymi

- uczą się tolerancji, usamodzielniają się,

-poznają swoje prawa i obowiązki,

- staja się odpowiedzialni,

-rozwijają się wszechstronnie, zarówno emocjonalnie i intelektualnie,

-zapoznają się z kulturą i sztuką,

Doświadczają sukcesów,

-uczą się pokonywać trudności i radzenia sobie z porażkami,

- poszerzają zakres swoich możliwości,

-rozwijają  swoje  talenty i zainteresowania,

- uczą się wierszy, piosenek i tańców,

-doskonalą swoją sprawność ruchową i manualną,

- dzieci są pod  fachową opieką.