• Do wakacji: WAKACJE!!!

LETNIE PRZYGODY//PARK KRASNALA//20-24.06.2016R.

"Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czy­tają tyl­ko jedną stronę"

Święty Augustyn, filozof, teolog

Piękna pogoda towarzyszyła nam w tym tygodniu. Było słonecznie i bardzo ciepło Wyluzowany. Wszyscy w koło mówili już o wakacjach, ale nas będzie czekać jeszcze ostatni tydzień przygód. Zanim pożegnamy się na dłuższy czas, opowiemy, co robiliśmy przez tych kilka dni. W poniedziałek na przykład pojechaliśmy na Rodzinną wycieczkę do Parku Krasnala. Zanim jednak tam dotarliśmy, odwiedziliśmy Zamek Książęcy w Kożuchowie. Przywitała nas sama Pani Dyrektor Urszula Stochel. Po zamku oprowadziły nas sympatyczne Panie , zwiedziliśmy najciekawsze komnaty, pokazały zbroje rycerskie i stroje. Mogliśmy zrobić sobie zdjęcia z przepięknie zdobionymi eksponatami oraz poznać historię tegoż zamku. Oczywiście, żeby wkupić się w nasze „małe łaski” wszystko było „podcukrowane” słodkościami Zmieszany. Kiedy nadszedł czas – ruszyliśmy w dalszą podróż. W Parku Krasnala mieliśmy dość dobrą pogodę. Nie było ani za ciepło, ani za zimno. Mogliśmy podziwiać kilka gatunków zwierząt, pobawić się na dużym placu zabaw. Niestety nie mogliśmy skorzystać z sali zabaw ani dmuchańców, ale czas mijał tak szybko, że i tak mieliśmy co robić, a rodzice tracić pieniążki Śmiech. Zmęczeni wróciliśmy do domku, by wypocząć i przyjść następnego dnia do przedszkola….. bo…….. powitaliśmy lato i wiemy, kiedy tak naprawdę się zaczyna. Mieliśmy do zrobienia niespodziankę dla tatusiów z okazji nadchodzącego święta. Takim najwspanialszym życzeniem i prezentem jest zdrowie, ale także szczęście i pieniądze w dzisiejszym życiu się liczą, więc co mogliśmy Im podarować? Kawałek tego ostatniego. Na szczęście była rybka i grosz do grosza. Jeżeli chodzi o tematykę Letnich przygód wykonaliśmy statki na wodzie, bo to będzie hit tego lata na wakacjach. Musimy wiedzieć także o tym, żeby nie dopuścić do  spotkania z nieznajomymi, trzeba pamiętać o bezpieczeństwie. Uwaga!!! Nieznajomy Zaskoczony!!! Wiemy, jak mamy się zachować. Jeżeli aktywnie uczestniczyliśmy w zajęciach, to powinno być już z górki, jak w wierszu G. Kasdepke „Rower wujka Leona”. Tak oto przebrnęliśmy całą tematykę. Po śniadaniu wychodziliśmy na spacery. Bawiliśmy się i odpoczywaliśmy na kocyku słuchając bajek. Ciocia Ela przywiozła jabłka, które nasze opiekunki obierały, a my oczywiście ze smakiem jedliśmy. Było zdrowo i przyjemnie. Było także słodko. Nasza Paulinka choć ma w lipcu urodzinki, zrobiła nam niespodziankę i przyniosła słodkości do przedszkola w piątek. Bardzo chciała przeżyć ten sam dzień koronowy co reszta grupy w czasie roku szkolnego. Także chciała nas poczęstować "małym co nieco". Dziękujemy Paulinka za pamięć i sto lat dla Ciebie Pocałunek. Zbadaliśmy nasze powietrze pod względem czystości na listkach. Wiemy jak wygląda nasze,  a jak brudne i skażone. Eksperyment obserwacyjny uznaliśmy za skończony i wiemy, że mamy czym oddychać Uśmiech. Oczywiście spędziliśmy dostatecznie dużo czasu poświęconego na zabawie. Za tydzień ostatnie spotkanie przed wakacjami Mrugnięcie. Do zobaczenia