PROPOZYCJE ZADAŃ I ZABAW
GRUPA „BIEDRONKI” NA TYDZIEŃ 01.06.-05.06.2020r.
TEMATYKA TYGODNIA „DZIEŃ DZIECKA”
1. „Co mam podobnego?”- rozmowa na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie.
2. „Dzieci świata”- rozmowa na temat wiersza W. Fabera. Pytania:
- Z czego śmiały się afrykańskie dzieci?
- W co nie uwierzyli Eskimosi?
- Co łączy wszystkie dzieci na świecie?
3. „Dzieci na świecie”- omówienie strojów dzieci świata, pokazywanie na mapie, gdzie mieszkają, dzieci różnych narodowości.
4. „Polubić różnice” - nauka wierszyka D. Niemiec połączona z wykonaniem rysunku.
Dzieci mają za zadanie narysować kolegę lub koleżankę.
5. „UNICEF” - zapoznanie dzieci z logo i działalnością UNICEF-u oraz sposobami wspierania tej organizacji. Rozmowa na temat praw i obowiązków. Zapoznanie dzieci z prawami dziecka.
6. „Daty”- przyporządkowanie dat świąt związanych z rodziną.
Daty: 26 maja ( Dzień Matki), 23 czerwca (Dzień Ojca), 21 stycznia (Dzień Babci), 22 stycznia (Dzień Dziadka), 1 czerwca (Dzień Dziecka).
7. „Sny są różne” - zabawa muzyczna. Dzieci przedstawiają za pomocą ekspresji ruchowej i mimiki emocje i nastrój kojarzące się z muzyką, raz wesołą, raz smutną.
8. „Muzyka świata”- słuchanie muzyki z różnych stron świata.
Rozmowa z dziećmi o skojarzeniach związanych z daną narodowością.
9. „Wszystko okrągłe jest...” - zabawa matematyczna.
Rodzic przypomina dziecku nazwy i kształty czterech podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt), następnie prosi, żeby dziecko wymieniło, wskazało przedmioty z otoczenia lub które zna, w kształcie tych figur geometrycznych, np. Co jest w kształcie koła? Co jest w kształcie trójkąta? itp.
10. „Indianie”- zabawa plastyczna.
Wykonanie Indian z rolek od papieru toaletowego. Dziecko maluje rolkę papieru na brązowo. Białą farbą dorysowują twarze. Może dodać ozdoby: barwy wojenne, kolczyki, piórka, pióropusze itp.
11. „Prawo do zabawy”- zabawa plastyczna, technika dowolna.
Dziecko tworzy rysunek o dowolnej tematyce albo umieszcza na nim swoją ulubioną zabawkę, co lubi robić, w co się bawić itp.
12. „Złap mnie, jeśli potrafisz”- zabawa ruchowa.
Dziecko staje z piłka przy ścianie, ma ją odbić i złapać. Następnie musi wykonać dodatkowe zadanie przed złapaniem piłki, np. klasnąć, dotknąć kolan, złapać się za włosy, skrzyżować dłonie na piersiach itp.
13. Praca z książką- uzupełnianie kart pracy.