Statystyki

  • Odwiedziło nas: 752148
  • Do końca roku: 277 dni
  • Do wakacji: 84 dni

Kontakt

Październik 2021

PAŹDZIERNIK  2021

TYDZIEŃ 1. DARY JESIENI

Cele ogólne: rozróżnianie i nazywanie warzyw rosnących w Polsce i w innych regionach świata; ćwiczenie umiejętności określania głoski w nagłosie nazw niektórych warzyw oraz liczenia głosek w słowach; ćwiczenie umiejętności sprawdzania własnej pracy; rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie kształtów; doskonalenie umiejętności przeliczania obiektów i rozdawania po tyle samo; doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania owoców krajowych i egzotycznych; rozwijanie percepcji wzrokowej – wyróżnianie figury z tła; doskonalenie umiejętności globalnego czytania; kontynuowanie rytmów 3-elementowych; utrwalenie zasad bezpiecznego grzybobrania, odróżnianie grzybów jadalnych i niejadalnych; zapoznanie ze skutkami spożywania nieznanych (trujących) grzybów; wprowadzenie litery a na przykładzie wyrazu aparat; rozwijanie umiejętności czytania metodą globalną i sylabową; ćwiczenie umiejętności wyróżniania litery a w wyrazach; wielozmysłowe rozpoznawanie niektórych darów jesieni, poznanie ich zastosowania; utrwalenie umiejętności różnicowania wielkości obiektów; ćwiczenie umiejętności czytania metodą sylabową; doskonalenie umiejętności sprawdzania własnej pracy.

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy na temat darów jesieni – podawaliśmy nazwy warzyw i owoców, dzieliliśmy te nazwy na sylaby i głoski, określaliśmy cechy wybranych owoców i warzyw. Poznaliśmy kilka gatunków grzybów, wskazując jednocześnie na grzyby jadalne, niejadalne i trujące. Bawiliśmy się kasztanami, żołędziami, jarzębiną i liśćmi, poznawaliśmy ich nazwy w języku angielskim, rozpoznawaliśmy je za pomocą dotyku.

Warto porozmawiać z dziećmi o tym, czego dowiedziały się w tym tygodniu w przedszkolu. Podkreślać bogactwo natury, wdrażać dzieci do uważnego obserwowania środowiska, w którym żyją np. podczas spacerów, wypraw do sklepu, obserwowania dojrzewających owoców i warzyw. Warto przypominać dziecku o tym, w jaki sposób należy zachowywać się w lesie, by pobyt tam był bezpieczny. Podczas spacerów po lesie warto motywować dziecko do nazywania niektórych grzybów oraz ich części. Mogą Państwo wspólnie z dziećmi rozpoznawać literę A, a w otoczeniu – na szyldach, reklamach, w książkach.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko? Dzieci w tym tygodniu rozmawiały o sposobach przetwarzania żywności – warto tę wiedzę utrwalić, wspólnie przygotowując przetwory na zimę. Podczas tej czynności można utrwalać z dziećmi sposób ważenia owoców lub warzyw, szacowanie ich wagi jako mniej i więcej. Zabawy w wymyślanie jak największej liczby słów rozpoczynających się głoską a pomogą dziecku dobrze przygotować się do nauki czytania i pisania.

 

TYDZIEŃ 2. DBAMY O ZDROWIE

Cele ogólne: utrwalenie zasad zdrowego żywienia, kształtowanie umiejętności różnicowania produktów zdrowych i niezdrowych; Wprowadzenie pojęcia „zdrowy styl życia”, promowanie zdrowego stylu życia, stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko stosownych do wieku wyborów zdrowotnych i zdaniu sobie sprawy z ich skutków, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe; : rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie, kształtowanie zachowań prozdrowotnych, praktyczna nauka prawidłowych nawyków higienicznych, rozwijanie ogólnej sprawności dzieci poprzez udział w zabawach ruchowych; rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie, kształtowanie zachowań prozdrowotnych, rozwijanie ogólnej sprawności dzieci poprzez udział w zabawach ruchowych, rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez przeliczanie obiektów w najbliższym otoczeniu, wprowadzenie liczby i cyfry 2.

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o zasadach zdrowego odżywiania się. Dzieci zapoznały się z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Wspólnie zastanawialiśmy się, w jaki sposób warto spędzać wolny czas, by zachować zdrowie i sprawność. Rozmawialiśmy o sposobach ubierania się w poszczególnych porach roku, dzieci rozwijały umiejętność klasyfikowania ubrań zgodnie z podanymi cechami, przeliczały elementy w zbiorach. Poznały liczbę 2.

W tym tygodniu dzieci utrwalały także nawyk dbania o higienę jamy ustnej. Zapoznały się z prawidłowym sposobem szczotkowania zębów, wykonały doświadczenie, które obrazowało działanie kwasu na szkliwo.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko? Aby utrwalić wiadomości o zdrowym odżywianiu się, możecie Państwo stworzyć z dzieckiem własną piramidę zdrowego żywienia i ułożyć dietę na najbliższy tydzień. Podczas zakupów warto omawiać z dzieckiem produkty, które znalazły się w koszyku. Warto zastanowić się nad aktywnościami fizycznymi, które możecie Państwo uprawiać wspólnie z dzieckiem.

 

TYDZIEŃ 3. JESIENIĄ W PARKU I W LESIE

Cele ogólne: utrwalenie informacji dotyczących zmian zachodzących jesienią w przyrodzie; wprowadzenie litery i na przykładzie wyrazu igła; rozwijanie umiejętności czytania metodą globalną i sylabową; ćwiczenie umiejętności wyróżniania litery i w wyrazach; utrwalenie informacji dotyczących zmian zachodzących jesienią w przyrodzie; utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się podczas spaceru po parku i lesie; rozwijanie umiejętności matematycznych; doskonalenie umiejętności analizy i syntezy; utrwalenie informacji dotyczących zmian zachodzących jesienią w przyrodzie; doskonalenie wrażliwości estetycznej; poszerzanie słownika czynnego dzieci poprzez tworzenie wyrazów pochodnych; zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu; utrwalenie informacji dotyczących zmian zachodzących jesienią w przyrodzie, doskonalenie wrażliwości estetycznej, wyrażanie rozumienia świata za pomocą impresji plastycznych, muzycznych, teatralnych i innych; utrwalenie informacji dotyczących zmian zachodzących jesienią w przyrodzie; rozwijanie wrażliwości na problemy ludzi i zwierząt, rozwijanie umiejętności matematycznych.

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu przyglądaliśmy się zmianom w przyrodzie. Dzieci poszukiwały oznak jesieni w parku i w lesie. Przyglądały się drzewom, próbowały rozpoznawać ich gatunki po liściach i owocach. Przed spacerem przypomniały sobie jak należy zachowywać się podczas pobytu w parku i w lesie, zwróciły uwagę na zachowanie spokoju i ciszy, by nie płoszyć zwierząt i nie zakłócać spokoju innym spacerowiczom. Wspólnie zastanawiały się, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy.

Dzieci poznały literę I na podstawie wyrazu igła, uczestniczyły w wielu zabawach językowych, utrwalających jej zapis i miejsce w słowach.

 Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko? Aby utrwalić wiadomości o zmianach zachodzących jesienią w przyrodzie warto udać się z dzieckiem na spacer do parku lub lasu, odwiedzić ogródki działkowe lub wybrać się na wycieczkę na wieś. Możecie Państwo obejrzeć z dzieckiem albumy o zwierzętach przygotowujących się do zimowego snu. Warto ćwiczyć z dzieckiem wysłuchiwanie głoski i w słowach, a także odszukiwanie litery i w wyrazach i tekstach pisanych. Podczas spaceru warto utrwalać przeliczanie i dodawanie różnych obiektów.

 

TYDZIEŃ 4. ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY

Cele ogólne: wdrażanie dzieci do odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości; wprowadzenie litery e, E; wdrażanie do nawyku utrzymania prawidłowej postawy we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego; wdrażanie dzieci do odróżniania elementów świata mediów od rzeczywistości; rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez rozpoznawanie niektórych monet i banknotów; utrwalenie wiedzy o zawodach ludzi związanych z pracą w teatrze: aktor, sufler, scenograf, reżyser itp.; doskonalenie umiejętności społecznych poprzez zabawy teatralne i dramowe; rozwiązywanie i układanie zagadek słownych, żartów językowych; wdrażanie do nawyku utrzymywania prawidłowej postawy we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego; doskonalenie umiejętności interpersonalnych poprzez uczestnictwo w grze.

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu dzieci uczyły się odróżniania elementów świata fikcji i mediów od rzeczywistości. Utrwalały wiedzę o zawodach ludzi związanych z pracą w teatrze, doskonaliły umiejętności społeczne poprzez zabawy teatralne i dramowe. Zastanawiały się wspólnie nad tym, co to jest film, jak przebiega proces powstawania filmu, gdzie można obejrzeć film, jakie są rodzaje filmów. Poszerzały słownik o pojęcia związane z filmem i teatrem, np.: reżyser, operator kamery, dźwiękowiec, rekwizyt, charakteryzator, aktor, dekoracja, widownia, scena, kurtyna. Za pomocą muzyki i tańca wyrażały swoje emocje i doskonaliły umiejętności intrapersonalne. Rozwijały umiejętności matematyczne poprzez rozpoznawanie niektórych monet i banknotów. Odtwarzały rytmy słuchowo-ruchowe, rozwiązywały i układały zagadki słowne i żarty językowe.

Poznały literę E na podstawie słowa ekran i uczestniczyły w wielu zabawach językowych. Podczas zabaw ruchowych utrwalały znajomość kształtu dotychczas poznanych liter.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko? Warto pójść z dzieckiem do kina lub teatru – wspólnie wybrać film lub przedstawienie, kupić bilety, pozwolić dziecku aktywnie uczestniczyć w wyborze sposobu spędzenia czasu. Przed wyjściem do kina lub teatru warto przypomnieć dziecku zasady zachowania podczas projekcji filmu lub trwania przedstawienia.