Statystyki

  • Odwiedziło nas: 560714
  • Do końca roku: 184 dni
  • Do wakacji: WAKACJE!!!

Kontakt

W przedszkolu

W minionym tygodniu przedstawialiśmy się i poznawaliśmy wzajemnie podczas zabaw swobodnych

oraz organizowanych aktywności. Rozmawialiśmy o tym, jak wygląda nasze przedszkole, 

jak będziemy spędzać czas w zerówce. Omawialiśmy zasady, dzięki którym będzie nam się

łatwiej bawić i uczyć.Warto porozmawiać z dziećmi o tym, czego dowiedziały się w tym tygodniu w przedszkolu.

W naturalnych, codziennych sytuacjach warto uświadamiać dzieciom, że każdy człowiek boi się,

denerwuje, odczuwa pewne obawy w nowych sytuacjach i jest to normalne. Szczególnie czytelne

będzie to dla dzieci, gdy poprzemy nasze wypowiedzi przykładami bliskich, np. tata też się denerwuje ,

gdy ma pójść pierwszy raz do nowej pracy. Nazywanie tych emocji, szczególnie w momencieich odczuwania,

pozwoli wesprzeć rozwój emocjonalny Państwa dzieci.

Warto również w swobodnych rozmowach podkreślać, jaki jest sens przestrzegania zasad –

przedszkolnych, domowych, społecznych. Kiedy dzieci rozumieją, po co są one wprowadzane

(bezpieczeństwo, komfort zabawy i odpoczynku) łatwiej mogą się im podporządkować i odwołać

do nich.Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Podczas rodzinnych spacerów i wycieczek warto dzieciom proponować poruszanie się według

instrukcji, np. Przejdź 5 kroków do przodu, 3 kroki w lewą stronę itp. Można też poprosić dzieci

o policzenie kroków, by pokonać określony dystans, np. Policz, ile kroków dzieli cię od tamtego

drzewa.Podczas przygotowywania posiłków, wspólnego sprzątania mogą Państwo prosić o konkretne

przedmioty opisując je kilkoma cechami, np. Przynieś okrągłe, płaskie naczynia; wysokie, przezroczyste

naczynia itp