Statystyki

  • Odwiedziło nas: 751217
  • Do końca roku: 277 dni
  • Do wakacji: 84 dni

Kontakt

Zdalne nauczanie .Propozycje zadań

PROPOZYCJE ZADAŃ I ZABAW

GRUPA „BIEDRONKI” NA TYDZIEŃ 30.03-03.04.2020r.

TEMATYKA TYGODNIA „WIELKANOC ZA PASEM”

 

1.„Kroimy wyrazy” – zabawa dydaktyczna – dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów podanych przez rodzica. Podają liczbę sylab w wyrazie.
Wyrazy związane z świętami wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek itp.                                                  2. Wspólny taniec z rodzicami do melodii „Kaczuszki” bądź „Taniec kurcząt w skorupkach”- improwizacja ruchowa.

3. Piosenka „Pisanki, pisanki”- dostępna na youtube  

4. Film edukacyjny dla dzieci „Tradycje i zabawy wielkanocne”.
5. „Wielkanocny koszyczek”– rozmowa na temat produktów, które należy włożyć do koszyczka. Następnie odczytujemy zagadki, jako rozwiązanie dzieci wybierają odpowiednią rzecz i wkładają do koszyczka.

 

Gdy go weźmiesz za uszy, zaraz wszystko nosi,

Ma wiklinowy brzuszek, i nazywa się ……….. (koszyk)

 

Długie uszy, szare futro, trochę jest nieśmiały,

i z ogonkiem jak pomponik, cały dzień po lesie goni. (zajączek)

 

Co to jest? Kolorowe, malowane, i kraszone i pisane, Na Wielkanoc darowane, (pisanki)

 

Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,

głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczak)

 

Kiedy śnieżek prószy, kiedy słonko świeci,

On chodzi w kożuszku, i zimą i w lecie, (baranek)

 

6. Masażyk relaksacyjny (rodzice dzieciom):
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii... wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi).

7. „Palmy wielkanocne”- omawianie wyglądu palm oraz tradycji ludowych związanych z ich święceniem, wykonanie palmy z bibuły.

8.„Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia   Dziecko porusza się w rytmie podanym przez rodzica. Na przerwę w muzyce rodzic rzuca kostką do gry, mówiąc KURA ZNOSI JAJKA. ILE ICH ZNIOSŁA? Dziecko liczy i podaje liczbę oczek, a potem tyle razy mówi KO.

9. Zabawa w „Skojarzenia” – dzieci podają jak najwięcej słów, które kojarzą im się z nazwą Świąt Wielkanocnych.
10. „Wielkanocne eksperymenty z jajkiem”.
Rodzic proponuje dziecku przeprowadzenie eksperymentu, którego bohaterem będzie jajko. Pokazuje pudełko i pyta, czy dziecko jest ciekawe tego, co jest w środku jajka. Wycina w pudełku dziurę, która musi być takiej wielkości, aby jajko nie wpadło do pudełka. Do pudełka wkłada zapaloną latarkę. Surowe jajko w skorupce umieszcza na dziurze. Jajko jest podświetlone przez źródło światła. Dziecko moze obserwować płyny znajdujące się w jajku. Następnie podają propozycje tytułów do eksperymentu, np.: „prześwietlenie jajka”, „jajko i jego zawartość”.                                                                                                               11.Liczenie jajek – zabawa matematyczna.
 Kura zniosła rano 2 jajka, w południe znów 2 . Ile razem zniosła kura jajek?
 Kury w kurniku zniosły 6 jajek, gospodyni wzięła 3. Ile jajek zostało w kurniku.
 W kurniku były 4 jajka kura zniosła jeszcze 4, Ile jajek było razem?
 W kurniku kury wczoraj zniosły 5 jajek, gospodyni zabrała 5 jajek do ciasta. Ile jajek zostało teraz w kurniku?                                                                              

12.Słuchanie wiersza B. Formy „Wielkanoc”- rozmowa z dziećmi na temat wielkanocnych zwyczajów wymienionych w wierszu.                                                                

13. Praca z książka- uzupełnianie treści związanych z Wielkanocą.