Statystyki

  • Odwiedziło nas: 405742
  • Do końca roku: 263 dni
  • Do wakacji: 74 dni

Kontakt

Dbam o siebie i o środowisko

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o ciele i zmysłach. Omawialiśmy wybrane narządy i sposób,

w jaki dzięki nim odbieramy otaczający świat. Przypomnieliśmy sobie, w jaki sposób powinniśmy

codziennie dbać o higienę, byśmy byli zdrowi i nie chorowali. Wspólnie zastanawialiśmy się, w jaki

sposób możemy dbać o porządek wokół nas, a także o bliższe i dalsze środowisko.

Wzięliśmy udział w akcji „Sprzątanie świata” ,akcja objęła okolice przedszkola dzieci zebrały dwa worki śmieci sukces czy porażka .Radośniej było by wrócić z pustymi workami,ale sprzątanie też cieszy . Pojechaliśmy na wycieczkę do Przemkowa gdzie powitaliśmy  nową porę roku – jesień. Utrwaliliśmy naszą wiedzę na temat lasu i jego mieszkańców. Przy okazji odwiedziliśmy jedno z najstarszych rosnących drzew w Polsce „Dąb Chrobry” wpisany jako pomnik przyrody. Integrowaliśmy się przy grach i zabawach przyrodniczych.

Warto porozmawiać z dziećmi o tym, jak zbudowane jest ich ciało i jak należy o nie dbać.

Należy wspomnieć, że na wiele chorób, np. tych przenoszonych drogą kropelkową, mamy wpływ.

Warto zadbać o to, aby dzieci świadomie obserwowały mechanizmy, które powodują, że jesteśmy

zdrowi lub chorzy i wdrażać je do odpowiedzialności za siebie i innych. Dzieci uczą się przede

wszystkim przez modelowanie, dlatego warto wesprzeć dziecko w tej nauce przez wspólne spożywanie

zdrowych posiłków i wspólną aktywność fizyczną.

Ponadto, warto wdrażać dzieci do poszanowania środowiska naturalnego – podkreślać to,

że Ziemia jest tylko jedna, a kurczące się zasoby nie odnawiają się szybko.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Podczas ubierania się czy kąpieli warto wraz z dzieckiem nazywać części ciała i je wskazać.

Również te, których nazwy nie pojawiają się często, jak np. nadgarstek, brwi, szczęka. Warto uczyć

dziecko samodzielnego mycia się pod kontrolą dorosłego. Wspólne zabawy w „wyłączanie zmysłu”,

np. znalezienie przedmiotu z zamkniętymi oczami lub zasłoniętymi uszami, będą dla dzieci atrakcyjną

zabawą. Warto kreślić na piasku lub chodniku kształty przypominające literę

O i ją nazywać.