W minionym tygodniu rozmawialiśmy o domu – miejscu, w którym czujemy się bezpiecznie, a także
o naszym najbliższym otoczeniu na przykładzie drogi, którą dzieci idą codziennie na zajęcia.
Omawialiśmy zasady, dzięki którym możemy się bezpiecznie bawić na placu zabaw. Ustalaliśmy,
z kim możemy nawiązywać bezpieczne znajomości, a także do kogo i w jaki sposób można się
zwrócić z prośbą o pomoc. Obejrzeliśmy pokaz multimedialny „Przygoda małpki w kosmosie”. Przedszkole obchodziło „Dzień Przedszkolaka” powiązane z Pasowaniem na Przedszkolaka, które odbyło się przed Urzędem Miasta a pasowania dokonali Pani dyrektor Przedszkola oraz Pan sekretarz Urzędu Miasta i Gminy. Dzieci złożyły ślubowanie:
Akt ślubowania
- Będziemy co dzień rano mieć buzię zawsze roześmianą!
- Nie będziemy płakać, szlochać i panie mocno kochać!
- Będziemy zabawki szanować i dookoła wszystko porządkować!
- Będziemy się zgodnie bawić w sali!
- Będziemy posiłki zjadać i na spaniu nie gadać!
- Nie będziemy sikać w galoty , bo z tym dużo roboty!
Chcemy zostać zuchami i prawdziwymi przedszkolakami.
W tym tygodniu odbyła się również próbna ewakuacja Przedszkola z udziałem strażaków ze Szprotawy. Po udanej ewakuacji przedszkolaki wysłuchali prelekcji na temat bezpiecznych zachowań oraz zapobiegania sytuacjom zagrażającym życiu.
Warto porozmawiać z dziećmi o tym, w jaki sposób dzieci mogą zadbać o swoje bezpieczeństwo.
Podczas przygotowywania posiłków, wspólnych spacerów ruchliwymi ulicami, kontaktach
ze zwierzętami – należy podkreślać najważniejsze zasady zachowania bezpieczeństwa. Podczas
codziennych rozmów, czytania książek można podkreślać sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Warto rozwijać w dzieciach zaufanie do innych i otwartość, ale też zaznaczać, że są takie
sytuacje, gdy dziecko nie musi zachowywać się kulturalnie i zawsze słuchać dorosłych, np. wtedy,
gdy nieznajome osoby proponują wspólne wyjście, zabawę, słodycze.
Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
Warto utrwalać z dzieckiem nie tylko adres zamieszkania, ale również podkreślać sytuacje,
w których można go podać. Podczas spacerów warto nakłaniać dzieci do nazywania, odróżniania,
klasyfikowania mijanych pojazdów. Można proponować dziecku zabawę w odróżnianie dźwięków
otoczenia, np. samochodu, tramwaju, roweru itp. i odtwarzanie tych dźwięków. Warto zachęcać
do śpiewania lub nucenia melodii piosenki O przechodzeniu przez ulicę