Statystyki

  • Odwiedziło nas: 761268
  • Do końca roku: 257 dni
  • Do wakacji: 64 dni

Kontakt

Tematyka kompleksowa

 

 

 

TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA WRZESIEŃ

 

W przedszkolu.

 Wakacyjne wspomnienia.

 Jesteśmy bezpieczni.

 Dbam o siebie i środowisko.

 

TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

  • Przypomnienie imion dzieci w grupie przedszkolnej.
  • Kształtowanie umiejętności przedstawiania się.
  • Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu.
  • Poznanie osób pracujących w grupie/w przedszkolu, ich imion i zadań.
  • Zapoznanie z budynkiem i ogrodem przedszkolnym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania symboli rysunkowych.
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
  • Integracja grupy.
  • Kształtowanie umiejętności rzutu oburącz.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w przedszkolu.
  • Wspólne tworzenie kodeksu grupy.
  • Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Wspomaganie dzieci w zdobywaniu umiejętności przedstawienia się – podania imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zapisu swojego imienia.
  • Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
  • Rozwijanie umiejętności werbalnego wyrażania uczu
  • , zdobywanie umiejętności odgrywania roli.
  • Wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dzie
  • mi.
  • Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji.
  • Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla lata.
  • Czytanie globalne wyrazu lato.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy.
  • Kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją kolej.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy.
  • Uświadomienie dzieciom różnorodności miejsc spędzania wakacji.
  • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
  • Oswajanie lęku związanego z rozstaniem z rodzicami.
  • Zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów górskiego i nadmorskiego.
  • Wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej dzieci.
  • Usprawnianie narządu artykulacyjnego poprzez wyraźne wymawianie spółgłosek.
  • Wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze środków transportu.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat domu jako miejsca swojego zamieszkania.
  • Zwrócenie uwagi na to, komu i w jakich sytuacjach można podawa
  • swój adres, a komu nie.
  • Wspomaganie dzieci w umacnianiu poczucia własnej wartości.
  • Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny.
  • Poznawanie podstawowych zasad poruszania się pieszego.
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze.
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na placu zabaw.
  • Kształtowanie cierpliwości, umiejętności czekania na swoją kolej.
  • Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo.
  • Wdrażanie zasad bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami.
  • Uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.
  • Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania/grupowania przedmiotów (pary funkcyjne).
  • Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała;
  • Doskonalenie czynności samoobsługowych związanych z higieną.
  • Zapoznanie się dzieci ze zmysłami.
  • Rozpoznawanie i nazywanie przyborów toaletowych.
  • Klasyfikowanie przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych.
  • Wyrabianie nawyku dbania o swoje ciało – wzrok, oczy.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów pod względem przeznaczenia i wielkości.
  • Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk.
  • Wdrażanie do dbania o porządek w sali – kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń.
  • Kształtowanie świadomości ekologicznej.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.

 

 

 

  •  
  •  

    TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA PAŹDZIERNIK:

     Dary jesieni.

     Dbamy o zdrowie.

     Jesienią w parku i w lesie.

     Zabawy na jesienne wieczory.

     

    TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC PAŻDZIERNIK

    • Rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw.
    • Kształtowanie umiejętności łączenia elementów w pary według wybranej cechy (rodzaj).
    • Rozróżnianie i nazywanie popularnych owoców.
    • Uświadomienie dzieciom, że grzyby dzielimy na jadalne i trujące.
    • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów.
    • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
    • Kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze oraz określenia, w którym zbiorze jest mniej, więcej lub tyle samo.
    • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej – rozpoznawanie liści i łączenie ich z odpowiednim owocem.
    • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego zachowania w kuchni.
    • Promowanie zasad zdrowego żywienia.
    • Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała.
    • Promowanie zasad zdrowego żywienia – uświadomienie jakie produkty warto jeść często.
    • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
    • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
    • Doskonalenie dużej motoryki.
    • Uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu w życiu człowieka.
    • Wzmacnianie siły ramion, nóg i tułowia.
    • Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się.
    • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
    • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
    • Zapoznanie z pracą lekarza i pielęgniarki, przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza i rozumienie konieczności przyjmowania leków w razie choroby.
    • Wyrabianie nawyku higieny jamy ustnej.
    • Rozpoznawanie i nazywanie własnych emocji – eliminowanie strachu przed stomatologiem.
    • Kształtowanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
    • Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie.
    • Wdrażanie dzieci do rozpoznawania stanów emocjonalnych po wyrazie twarzy.
    • Rozbudzanie u dzieci zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
    • Rozwijanie umiejętności matematycznych – porównywanie wielkości drzew, posługiwanie się określeniami: wysokie, niskie.
    • Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi.
    • Rozwijanie kreatywności poprzez działania plastyczne.
    • Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu.
    • Rozwijanie kreatywności dzieci w swobodnych działaniach.
    • Zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu.
    • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszanowania dla zwierząt.
    • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
    • Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania.
    • Rozwijanie kreatywności.
    • Rozwijanie cierpliwość i koncentracji.
    • Rozwijanie zdolności improwizacyjnych (muzyka).
    • Kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych.
    • Uwrażliwianie na sztukę.
    • Pobudzanie do działań artystycznych.
    • Wspomaganie prawidłowego rozwoju narządów artykulacyjnych i oddechowych.
    • Wyrabianie odwagi i śmiałości.
    • Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
    • Wdrażanie do nawyku prawidłowej postawy we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego.

    • TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC LISTOPAD;

      Listopadowe wspomnienia.

      Polska moja ojczyzna.

      Zwierzęta domowe.

      Zimno, coraz zimniej.

       

       

      TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC LISTOPAD:

      • Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
      • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: mama tata, brat, siostra.
      • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny.
      • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
      • Wdrażanie dzieci do prawidłowego i bezpiecznego korzystania z urządzeń  elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu.
      • Zapoznanie dzieci z przedmiotami codziennego użytku z dawnych czasów.
      • Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych.
      • Rozwijanie u dzieci zwinności i równowagi.
      • Kształtowanie nawyku prawidłowego oddechu.
      • Pogłębianie więzi rodzinnej.
      • Doskonalenie  małej motoryki.
      • Doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi i   porządkowymi.
      • Doskonalenie technik zapamiętywania.
      • Rozwijanie spostrzegawczości.
      • Kształtowanie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie 5.
      • Doskonalenie umiejętności rozumienia swoich uczuć i emocji związanych z pogodą.
      • Poszerzenie słownika czynnego dzieci o pojęcia dotyczące zjawisk przyrodniczych.
      • Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie.
      • Wyjaśnienie znaczenia deszczu dla ludzi, roślin i zwierząt.
      • Rozbudzanie ciekawości świata.
      • Prowadzenie obserwacji i wyciągnięcie wniosków z doświadczeń.
      • Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy.
      • Rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej.
      • Kształtowanie sprawności manualnej.
      • Rozwijanie umiejętności rozróżniania pór roku i obserwowania pogody.
      • Kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
      • Wzmacnianie mięśni kręgosłupa.
      • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
      • Rozwijanie logicznego myślenia dzieci poprzez rozwiązywanie zagadek słownych.
      • Rozwijanie u dzieci umiejętności logicznego myślenia i klasyfikowania.
      • Rozwijanie u dzieci wrażliwości słuchowej w zabawach związanych z rozpoznaniem głosów zwierząt.
      • Zapoznanie dzieci z techniką malowania opuszkami palców.
      • Rozwijanie słownika dzieci przez wprowadzenie pojęć: ssaki, ptaki, ryby – klasyfikowanie zwierząt.
      • Kształtowanie odpowiedzialności za swoje zwierzę.
      • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na temat swojego ulubionego zwierzęcia.
      • Wzmacnianie mięśni grzbietu.
      • Poszerzenie wiedzy dzieci dotyczącej pracy weterynarza.
      • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
      • Kształtowanie u dzieci umiejętności współdziałania.
      • Rozwijanie umiejętności tanecznych.
      • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.
      • Poznanie zwyczajów wybranych zwierząt zapadających w sen zimowy.
      • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
      • Kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji przyrody (dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem zimy).
      • Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie 6.
      • Rozpoznawanie i nazywanie kilku wybranych gatunków ptaków zimujących w Polsce.
      • Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie
      • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej.
      • Doskonalenie umiejętności współdziałania.
      • Wdrażanie do mądrego i odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt w czasie zimy.
      • Kształtowanie umiejętności bezpiecznego postępowania wobec zwierząt.

                                Słuchanie tekstów czytanych przez N.

       

       

      WIERSZE I PIOSENKI DO NAUKI W LISTOPADZIE:

      A ja mam psa

             „Gdzie ta mała się podziała?”woła tata

             

             „Co ta mała zmalowała” mówi brat.

              Ciągle tylko: taka mała,taka mała,

              krasnoludek,okruszyna,pchełka,skrzat!

       

             Ref:A ja mam psa,a ja mam psa,

                    przyniosłam go z podwórza.

                    A ja mam psa,małego psa,

                    dla niego jestem duża.

       

              Malutki jest i biedny jest,

              bo wcale nie miał domu.

              Tatusiu,spójrz,ten pies już wie,

              że duża chce mu pomóc.

           

             Ref:Bo ona ma małego psa,

                    przyniosła go z podwórza.

                    Bo ona ma małego psa

                    i jest dla niego duża.

        

             „Przy tej dużej to nie zginę”myśli piesek.

             Duża wzięła mnie do domu,dała jeść.

             I wykąpie mnie ta duża i uczesze.

             Z taką dużą to na świecie dobrze jest.

             Ref:Bo ona ma małego psa...

       

             Pomogłam mu i on mi też

             troszeczkę w życiu pomógł.

             No kto tu jest,no kto tu jest

              najmniejszy teraz w domu?

       

             Ref:Bo ona ma małego psa...

       

            Kolorowy deszcz

       

           1. Gdy na dworze pada deszcz,
            kiedy wszystko szare jest.
            Wyjmij kredki i narysuj,
            to co chcesz.

          Ref. Na niebiesko, fioletowo, żółto i różowo.
          Na zielono, na czerwono i pomarańczowo.

          2. Chociaż pada szary deszcz,
           kredki z deszczu śmieją się.
           Każda kredka ostrzy nosek i rysować chce.

          3. Kolorowy pada deszcz,
           kolorowy szczeka pies.
           I parasol kolorowy rysujemy też.

       


       

      TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

      Grudniowe życzenia.

      Kim będę gdy dorosnę.

      Święta za pasem.

      Świąteczne tradycje.

      TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ;

      • Wyrabianie u dzieci nawyku używania zwrotów grzecznościowych.
      • Kształtowanie umiejętności mówienia o swoich pragnieniach i potrzebach.
      • Rozwijanie u dzieci umiejętności koncentracji uwagi podczas słuchania opowiadania.
      • Kształtowanie sprawności fizycznej przez wzmocnienie mięśni stóp.
      • Organizowanie sytuacji sprzyjającej wykorzystywaniu posiadanych sprawności i umiejętności.
      • Zapoznanie dzieci z zadaniami i funkcjami urzędu pocztowego.
      • Poszerzanie słownika dzieci o pojęcie adres.
      • Wdrażanie dzieci do posługiwania się adresem.
      • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.

      Rozwijanie sprawności manualnych dzieci.

      Uświadomienie dzieciom, jak można pomagać innym.

      Wspieranie dzieci przy przygotowaniu prezentów dla potrzebujących dzieci.

      Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat  zwyczajów związanych ze świętami.

      Rozwijanie u dzieci wyobraźni przestrzennej.

      • Uświadomienie dzieciom, że to co jemy ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie.
      • Rozwijanie u dzieci małej motoryki, usprawnianie palców i dłoni w czasie zajęć poświęconych przygotowaniu jedzenia (wałkowanie, mieszanie, ugniatanie).
      • Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci o wyrazy związane z pracą krawcowej i krawca.
      • Kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
      • Kształtowanie u dzieci umiejętności wyrażania własnych emocji w pracach plastycznych.
      • Wspomaganie dzieci, aby dokończały rozpoczętą pracę.

      Rozwijanie u dzieci umiejętności planowania działań.

      Doskonalenie u dzieci umiejętności pracy zespołowej.

      Budzenie szacunku dzieci dla pracy ludzi z różnych zawodów.

      Rozwijanie u dzieci procesów spostrzegania poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic w wyglądzie konkretnych przedmiotów i ich odpowiedników na ilustracjach.

      • Kształtowanie u dzieci umiejętności i nawyku sprzątania po sobie.
      • Kształtowanie u dzieci umiejętności grupowania obiektów według podanej cechy.
      • Zapoznanie dzieci z tradycją ozdabiania choinki.
      • Kształtowanie u dzieci umiejętności manualnych.
      • Zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi.
      • Doskonalenie u dzieci umiejętności prawidłowego, bezpiecznego posługiwania się sztućcami.
      • Rozbudzenie u dzieci zainteresowania książką, literaturą dla dzieci.
      • Rozwijanie percepcji słuchowej dzieci, poprzez powtarzanie usłyszanego rytmu.
      • Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała, ćwiczenie równowagi.
      • Kształtowanie u dzieci umiejętności interpretacji utworu muzycznego i scenicznego za pomocą ruchu.
      • Kształtowanie u dzieci poczucia pewności siebie.
      • Utrwalenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych.
      • Kształtowanie u dzieci umiejętności słuchania innych, nieprzerywania w trakcie czyjejś wypowiedzi.
      • Stwarzanie możliwości rozwijania zmysłu węchu.
      • Kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
      • Doskonalenie zmysłu równowagi.
      • Wdrażanie dzieci do umacniania poczucia własnej wartości.
      • Kształtowanie u dzieci umiejętności formułowania życzeń świątecznych.
      • Kształtowanie umiejętności wspólnego śpiewania.
      • Kształtowanie szybkiej reakcji na sygnały słowne oraz muzyczne.
      • Wspieranie dzieci przy wyrabianiu odwagi i śmiałości scenicznej.
      • Kształtowanie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
      • Kształtowanie u dzieci poczucia jedności i wspólnego dążenia do wyznaczonego celu.

       

      Wiersze i piosenki do nauki na miesiąc grudzień:

      „Świąteczny czas” D. Niemiec

      Za oknem już całkiem ciemno,

      Na niebie pierwsza gwiazdka świeci.

      Na przyjście Mikołaja,

       czekają wszystkie dzieci.

      Nim rozpakują prezenty,

      złożą swym bliskim życzenia:

      zdrowia, szczęścia, pomyślności

      i wszystkich marzeń spełnienia,

      podzielą się opłatkiem

      przy wigilijnym stole

      i z wielką radością w głosie

      zanucą kolędy wesołe.

       

       

       

       

       

      TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC STYCZEŃ;

      WITAMY NOWY ROK.

      CO MOZNA ROBIĆ ZIMĄ.

      ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA.

      ZIMOWE MISTRZOSTWA SPORTOWE.

       

      TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC STYCZEŃ:

      • Kształtowanie umiejętności planowania.
      • Usprawnianie aparatu oddechowego dzieci.
      • Doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby.
      • Rozwijanie wyobraźni dzieci.
      • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazu zegar.
      • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
      • Utrwalenie nazw pór roku oraz ich charakterystycznych cech.
      • Rozbudzanie zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
      • Doskonalenie umiejętności manualnych (cięcie papieru, mocowanie).
      • Poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy.
      • Zapoznanie dzieci z zasadami układania rytmu.
      • Rozwijanie umiejętności nazywania dni tygodnia.
      • Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.

      Zapoznanie dzieci ze zjawiskami  atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód.

      Wdrażanie do wypowiadania się na podany temat.

      Rozwijanie zdolności manualnych.

      Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie.

      Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.

      • Kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości podczas zabaw konstrukcyjnych.
      • Rozwijanie u dzieci umiejętności analizy i syntezy głoskowej.
      • Rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu – hartowanie.
      • Poszerzenie wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy.
      • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary funkcyjne).
      • Wyzwalanie u dzieci aktywności pantomimicznej.
      • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
      • Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.
      • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat babci.
      • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat dziadka.
      • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
      • Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla babci i dziadka.
      • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw.
      • Rozwijanie umiejętności rzutu do celu.
      • Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
      • Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.
      • Rozwijanie kreatywności dzieci podczas wymyślania zimowego toru przeszkód.
      • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
      • Wspieranie ciekawości dzieci i kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków.
      • Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego z zimowymi dyscyplinami sportowymi.
      • Kształtowanie odporności emocjonalnej.
      • Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
      • Kształtowanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia, nazywania jego elementów, porównywania ich z tym, co znajduje się bliżej i

       

       

       

       

       

       

      PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI:

      „ Eskimosek”

      To jest mały Eskimosek.

      Ma czerwony z mrozu nosek,

      Ma kubraczek z futra foki,

      co mu mocno grzeje boki.

      Ma kubraczek z futra foki,

      co mu mocno grzeje boki.

      Szyła mama go synkowi,

      kiedy tata ryby łowił.

      Jest kubraczek z futra foki,

      co mu mocno grzeje boki.

      Jest kubraczek z futra foki,

      co mu mocno grzeje boki.

       

      TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC LUTY:

      1.BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY.

      2.W DAWNYCH CZASACH.

      3.ZABAWY ZIMOWE PODCZAS FERII .

      TRESCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC LITY:

      • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych bohaterów literackich.
      • Kształtowanie umiejętności odtwarzania zapamiętanych informacji.
      • Kształtowanie postawy aktywnego i kulturalnego odbiorcy sztuki teatralnej i filmowej.
      • Rozwijanie umiejętności kontrolowania tonu i głośności mówienia.
      • Rozbudzenie zainteresowania książką, literaturą dla dzieci.
      • Doskonalenie technik zapamiętywania (mnemotechniki).
      • Rozwijanie spostrzegawczości.
      • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.

      Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi.

      Rozwijanie umiejętności układania historyjek obrazkowych zgodnie z chronologią wydarzeń.

      • Rozbudzanie fantazji i wyobraźni.
      • Rozwijanie umiejętności teatralnych.
      • Zilustrowanie utworu literackiego za pomocą przedstawienia kukiełkowego.
      • Rozwijanie poczucia rytmu.
      • Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
      • Zapoznanie dzieci ze zwyczajami karnawałowymi.
      • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanych cech.
      • Kształtowanie umiejętności dobierania stroju adekwatnie do okazji.
      • Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
      • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze strachem przed wizytą u fryzjera.
      • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych emocji i rozpoznawania różnych emocji u innych osób.
      • Usprawnianie aparatu oddechowego.
      • Kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
      • Kształtowanie wrażliwości muzycznej.
      • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
      • Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów.
      • Rozbudzanie ciekawości badawczej.
      • Poznawanie rożnych form ekspresji artystycznej – rysowania węglem.
      • Kształtowanie umiejętności manualnych.
      • Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
      • Rozwijanie pomysłowości dzieci.
      • Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi.
      • Kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów w zbiorach i określania, w którym jest mniej, więcej i tyle samo.
      • Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.
      • Wzbogacenie zasobu słownictwa związanego  z podróżowaniem, środkami transportu.
      • Kształtowanie umiejętności układania rytmów z figur geometrycznych.
      • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
      • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
      • Rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zabawy parateatralne i dramowe.
      • Doskonalenie pamięci słuchowej.
      • Doskonalenie umiejętności tworzenia prac technicznych z wykorzystaniem różnych materiałów.
      • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
      • Rozwijanie pomysłowości i aktywności twórczej.
      • Wdrażanie do umiejętności zakończenia rozpoczętej pracy – przełamywanie barier typu „nie umiem.
      • TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC MARZEC

        WYNALAZKI

        W MARCU JAK W GARNCU

        PORZĄDKI W OGRIDZIE

        WITAJ WIOSNO

         

              TREŚCI PROGRAMOWE NA MIESIĄC MARZEC

         

        • wzbogacenie zasobu słownictwa związanego z podróżowaniem, środkami transportu;
        • kształtowanie umiejętności układania rytmów z figur geometrycznych;
        • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat;
        • kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby;
        • rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zabawy parateatralne i dramowe;
        • doskonalenie pamięci słuchowej;
        • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie;
        • rozwijanie pomysłowości i aktywności twórczej;
        • wdrażanie do umiejętności zakończenia pracy - przełamywanie barier typu “nie umiem”;
        • uświadomienie dzieciom potrzeby odpoczynku;
        • kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej;
        • doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała;
        • rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody;
        • utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznych zmian zachodzących  w przyrodzie na wiosnę;
        • kształtowanie nawyku sprzątania po sobie,
        • zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami;
        • wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów;
        • zapoznanie dzieci z etapami siania roślin;
        • rozwijanie postawy proekologicznej;
        • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących ptaków;
        • uwrażliwianie dzieci na piękno przyrody;
        • kształtowanie umiejętności dodawania w zakresie 1-6 z wykorzystaniem konkretów, np. klocków, figur, zabawek;
        • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów,
        • uświadomienie dzieciom potrzeby ruchu dla utrzymania zdrowia;
        • kształtowanie odpowiedzialności za własne zdrowie;
        • kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu;
        • wzbogacenie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych - topienie marzanny;
        • doskonalenie sprawności manualnej.

         

         

         

         

        Maszeruje wiosna

        1.Tam daleko, gdzie wysoka sosna

        Maszeruje drogą mała wiosna

                 Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

        I jeden warkoczyk krótki.

         

        REF. Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło

                 Lecą i świergocą, głośno i wesoło

                 Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat

                 Gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.

         

        2. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas

                 Każda trawka chce być już zielona

                 Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła

                 Zima by została mroźna.

         

        REF. Maszeruje wiosna…..