Statystyki

  • Odwiedziło nas: 263219
  • Do końca roku: 162 dni
  • Do wakacji: WAKACJE!!!

Kontakt

Treści programowe

WRZESIEŃ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Nasza grupa

2. Jest przedszkolakiem

3. Uliczne sygnały

4. Nadeszła jesień

TREŚCI PROGRAMOWE:

–       podawanie swojego imienia, nazwiska

–       określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć

–       samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych

–       ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni

–       zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego, z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek.

–       Oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich; wyjaśnianie zjawiska usychania liści

–       zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody; wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny, niestandardowy sposób

 

                                                                                                  PIOSENKA DO NAUKI:

 

 

MY JESTEŚMY KRASLUDKI

 

 

My jesteśmy krasnoludki,
hopsa sa, hopsa sa,
pod grzybkami nasze budki,
hopsa sa, hopsa sa,
jemy mrówki, żabie łapki,
oj tak tak, oj tak tak,
a na głowach krasne czapki,
to nasz, to nasz znak.

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
trutu tu, trutu tu,
gdy ktoś senny, to uśpimy,
lulu lulu lu,
gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
ajajaj, ajajaj,
to zapłacze niezabudka,
uuuuu.

My jesteśmy krasnoludki,
hopsa sa, hopsa sa,
pod grzybkami nasze budki,
hopsa sa, hopsa sa,
jemy mrówki, żabkie łapki,
oj tak tak, oj tak tak,
a na głowach krasne czapki,
to nasz, to nasz znak.

gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
trutu tu, trutu tu,
gdy ktoś senny, to uśpimy,
lulu lulu lu,
gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
ajajaj, ajajaj,
to zapłacze niezabudka,
uuuuu.

 

                                                                                                     WIERSZ DO NAUKI:

 

Tutaj rękę ,

a tu nogę mam,

czoło, włosy,

i kolana dwa,

brzuch i stopy,

plecy, nos i brwi,

usta, dłonie,

kciuk-

przy dłoni tkwi.

 

 

PAZDZIERNIK

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. 1.               Jesień w sadzie
  2. 2.               Dary ogrodu
  3. 3.               Nasze rodziny
  4. 4.               Domowi ulubieńcy

TREŚCI PROGRAMOWE:

–        rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie,kształcie,smaku

–        rozpoznawanie drzew owocowych :wyjaśnienie znaczenia słowa sad

–        rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw:rozpoznawanie ich za pomocą wzroku,dotyku,smaku,zapachu

–        nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy,soki,kiszonki,kompoty)

–        podawanie informacji,jak mają na imię mama,tata

–        nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny

–        podawanie informacji: jakie zawody wykonują rodzice,czym się zajmują

–        opisywanie wyglądu rodziców

–        poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu:karmienie ich,wizyt u weterynarza,zapewnianie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen,wychodzenie na spacer

–        naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt

 

                                                                                              PIOSENKA DO NAUKI:

 

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały. 
Kolorowe listki na wietrze szumiały. 
Szu, szu, szu, szumiały wesoło. 
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły. 
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły. 
Hop, hop, hop, tak sobie skakały. 
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę. 
Kolorowe listki skończyły zabawę. 
Cicho, sza, listki zasypiają. 
Cicho, sza, oczka zamykają.

 

                                                                                                   WIERSZ DO NAUKI:

 

Wpadła gruszka do fartuszka

i co jeszcze dwa jabłuszka

a śliweczka wpaść nie chciała

no bo jeszcze nie dojrzała.