W minionym tygodniu dzieci kształtowały poczucie przynależności do wspólnoty, jaką jest rodzina. Rozwijały myślenie przyczynowo-skutkowe na podstawie informacji o relacjach rodzinnych. Utrwalały umiejętność stosowania określeń: najmłodszy, najstarszy, starszy od, młodszy od, wcześniej, później, na początku, następnie, na końcu. Dzieci uczestniczyły w zabawach dramowych, w małych grupkach odgrywały scenki z życia rodzin. Poznały literę M, m na podstawie słowa mapa i wykonały wiele ćwiczeń utrwalających sposób jej pisania w liniaturze. Doskonaliły umiejętność wysłuchiwania głosek i sylab w słowach oraz wyrazów w zdaniach. Poznały liczbę 3, uczyły się kreślić cyfrę 3 w powiększonej kratownicy.
Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
Warto wspólnie pooglądać fotografie w rodzinnych albumach, porozmawiać na temat bliższych i dalszych członków rodziny, także tych, którzy zmarli. Można wspólnie z dzieckiem zrobić drzewo genealogiczne uwzględniające dalszych członków rodziny.