Statystyki

  • Odwiedziło nas: 468639
  • Do końca roku: 67 dni
  • Do wakacji: 242 dni

Kontakt

Czytanie globalne

 

 Kochani, zbliża sie listopad , czas wspominania tych, którzy odeszli . Jeśli dziecko pójdzie na cmentarz , prawdopodobnie będzie pytac, kto jest tam pochowany i dlaczego umarł. Rozmowy o śmierci mogą być trudne ,ale lepiej  ich nie unikać- dziecko i tak wcześniej czy później zetknie się z tym problemem. Dlatego jeśli dziecko zapyta to warto wykorzystać te okazje i porozmawiać o tym- uspokoić obawy i delikatnie przygotować na odejście dziadków czy ukochanego zwierzątka. Trzeba mówić jasnym zrozumiałym dla niego językiem. Na pytanie o to , co się dzieje po śmierci , można mu opowiedzieć o swojej wierze, albo odpowiedzieć „nie wiem”  i zapytać , co ono o tym myśli . Jeśli dziecko zetknie się ze śmiercią kogoś , kogo znało ,potrzebuje szczególnego wsparcia dorosłych. Nie zawsze będzie swój smutek objawiać płaczem - każde dziecko jest inne i przeżywa żałobę na swój sposób, ale nie oznacza , ze sytuacja nie jest dla niego trudna. W takim momencie ważne jest zapewnienie mu poczucia bezpieczeństwa : stałego rytmu dnia i niezmiennych  zasad. Maluch potrzebuje kogoś , kto zwyczajnie jest obok, jednak niekoniecznie będzie chciał rozmawiać o tym co się stało. Może chcieć po prostu się przytulić . W przedszkolu rowniez będziemy rozmawiać o zmarłych członkach rodziny, o tym w jaki sposób możemy ich wspominać . Będziemy rozmawiać o rodzinie - dziekuje za super zdjęcia rodzinne Będziemy czytać globalnie wyrazy mama , tata, brat, siostra i prawidłowego nazywania innych krewnych. Dowiemy się jakich przedmiotów używali na co dzień dziadkowie i pradziadkowie . Poznamy zasady korzystania z urządzeń elektrycznych i uwrażliwimy ze dzieciom nie można posługiwać się urządzeniami tylko pod opieka dorosłych, maja zakaz dotykania urządzeń elektrycz nych mokrymi rękami , wkładania do gniazdka innych przedmiotów niż wtyczka. Jesteśmy ciekawe czy dzieci pomagają wam w obowiązkach domowych. Będziemy tez oczywiscie tańczyć - przy muzyce poważnej i malować.W czwartek planujemy Pasowanie na przedszkolaka. Przypominam o stroju misia i prosimy o przyniesienie na środę kolorowych balonów , po 2 sztuki , potrzebujemy do dekoracji i fajnie by było żeby było kolorowo. Dzieci dostały na dni wolne 2 karty pracy, prosze aby wykonały je w miarę samodzielnie i dokładnie. Starsze dzieci - zakolorowuja starannie , nie bazgrolic , maluszki maja się uczyć kolorować. Pozdrawiam

 

CELE : 1 rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny , wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: MAMA, TATA,  SIOSTRA, BRAT 2. Kształcenie umiejętności wypowiadania się na  temat swojej rodziny , kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej , ekspresji ruchowej. 3. Wdrażanie dzieci do prawidłowego i bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu, zapoznanie dzieci z przedmiotami codziennego użytku z dawnych czasów. 4. Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych , rozwijanie u dzieci zwinności i równowagi , kształtowanie nawyku prawidłowego oddechu. 5. Pogłębianie więzi rodzinnych, doskonalenie małej motoryki, doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi