W minionym tygodniu przedstawialiśmy się i poznawaliśmy wzajemnie podczas zabaw swobodnych
oraz organizowanych aktywności. Rozmawialiśmy o tym, jak wygląda nasze przedszkole,
jak będziemy spędzać czas w zerówce. Omawialiśmy zasady, dzięki którym będzie nam się
łatwiej bawić i uczyć.Warto porozmawiać z dziećmi o tym, czego dowiedziały się w tym tygodniu w przedszkolu.
W naturalnych, codziennych sytuacjach warto uświadamiać dzieciom, że każdy człowiek boi się,
denerwuje, odczuwa pewne obawy w nowych sytuacjach i jest to normalne. Szczególnie czytelne
będzie to dla dzieci, gdy poprzemy nasze wypowiedzi przykładami bliskich, np. tata też się denerwuje ,
gdy ma pójść pierwszy raz do nowej pracy. Nazywanie tych emocji, szczególnie w momencieich odczuwania,
pozwoli wesprzeć rozwój emocjonalny Państwa dzieci.
Warto również w swobodnych rozmowach podkreślać, jaki jest sens przestrzegania zasad –
przedszkolnych, domowych, społecznych. Kiedy dzieci rozumieją, po co są one wprowadzane
(bezpieczeństwo, komfort zabawy i odpoczynku) łatwiej mogą się im podporządkować i odwołać
do nich.Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
Podczas rodzinnych spacerów i wycieczek warto dzieciom proponować poruszanie się według
instrukcji, np. Przejdź 5 kroków do przodu, 3 kroki w lewą stronę itp. Można też poprosić dzieci
o policzenie kroków, by pokonać określony dystans, np. Policz, ile kroków dzieli cię od tamtego
drzewa.Podczas przygotowywania posiłków, wspólnego sprzątania mogą Państwo prosić o konkretne
przedmioty opisując je kilkoma cechami, np. Przynieś okrągłe, płaskie naczynia; wysokie, przezroczyste
naczynia itp