Statystyki

  • Odwiedziło nas: 750850
  • Do końca roku: 278 dni
  • Do wakacji: 85 dni

Kontakt

Jesteśmy bezpieczni

Powierzyliście nauczycielom i personelowi przedszkola bardzo cenny skarb – swoje dziecko. Nauczyciele robią wszystko, żeby właściwie się nim opiekować, pomagać mu odkrywać i rozwijać talenty, wydobyć cały potencjał, starają się także, żeby czuło się w przedszkolu spokojne i bezpieczne. Dlatego bardzo ważna jest dobra komunikacja. W razie jakichkolwiek wątpliwości (również dotyczących zachowania nauczycieli) czy niepokojów związanych z funkcjonowaniem dziecka, dobrze jest zwracać się bezpośrednio do nauczycieli. O dziecku nie powinno się rozmawiać w jego obecności – choć jest tak małe, rozumie więcej, niż mogłoby się wydawać. Jeśli maluch źle się czuje czy odmawia jedzenia, nauczyciele o tym poinformują, dlatego nie jest konieczne zadawanie bardzo szczegółowych pytań. Istotne jest natomiast przekazywanie nauczycielom informacji o szczególnych wydarzeniach w życiu dziecka – zarówno te przykre, jak i radosne wpływają na samopoczucie i zachowanie malucha. Jeśli nauczyciel wie, że dziecko przeżywa coś, co jest dla niego nowe, będzie przygotowany na ewentualne zmiany w jego zachowaniu.

Dobrze jest, jeśli zasady panujące w domu nie są sprzeczne z przedszkolnymi. Na przykład jeśli w przedszkolu dzieci zawsze myją ręce przed posiłkiem, a w domu maluch

słyszy od rodzica, że to nie jest koniczne, może czuć się zagubiony. Zasady mogą się różnić, ale dziecku łatwiej będzie to zaakceptować, jeśli mama czy tata wytłumaczą mu, dlaczego tak jest. Dzięki temu będzie miało większe zaufanie do nauczycieli w przedszkolu i będzie czuło się bezpieczniej.

W tym tygodniu rozmawialiśmy o bezpieczeństwie. Poznawaliśmy niektóre znaki drogowe, rozmawialiśmy o tym, jaki mają kolor, kształt i symbol. Dowiedzieliśmy się, że przechodzimy przez jezdnię na przejściu dla pieszych – zebrze, że przed przejściem trzeba się rozejrzeć, na czerwonym świetle trzeba stać, a na zielonym można przejść przez ulicę. Rozmawialiśmy o tym, kim jest i co robi policjant, kim są pieszy, kierowca i pasażer. Przypominaliśmy sobie, co znajduje się w mieście i uczyliśmy się piosenki Dzieci i światła. Rozpoznawaliśmy dźwięki różnych pojazdów. Być może w drodze do przedszkola lub w drodze powrotnej do domu dziecko zechce się pochwalić, czego się nauczyło – dobrze jest je do tego zachęcać.

Dzieci budowały z klocków, pudełek i kolorowych figur geometrycznych (zachęcamy do podobnych prób w domu). Liczyliśmy przedmioty (w zakresie 1–10), uczyliśmy się rozpoznawać kształt koła, podawać jego nazwę i określać, czy jest małe, czy duże. Niektóre zadania próbowaliśmy wykonywać w grupach – w ten sposób przedszkolaki zaczynają uczyć się współdziałania. Bawiliśmy się razem do piosenki Dorotka.