PROPOZYCJE ZADAŃ I ZABAW
GRUPA „BIEDRONKI” NA TYDZIEŃ 22.06.-30.06.2020r.
TEMATYKA TYGODNIA „WAKACJE!”
1. „Wakacyjne podróże”- rozmowa z dzieckiem na temat miejsc, do których wybiera się albochciałoby się wybrać podczas wakacji. Dziecko opowiada, gdzie i jak można spędzać wakacyjny czas ( morze, góry, jezioro, wieś, wyjazd do dziadków itd.).
2. „Góry”- szukanie na mapie polskich górskich miast oraz największych polskich gór, podawanie ich nazw ( Tatry, Bieszczady, Karkonosze, Pieniny, Góry Świętokrzyskie). Rodzic pokazuje dziecku przedmioty (zdjęcia) kojarzące się z górami: oscypek, ciupaga, narty, zakopiańskie korale, wełna. Pyta: „Co można robić latem w górach?”
3. „Skarby znad morza”- rozpoznawanie przedmiotów znad morza (muszla, piasek, bursztyn, rozgwiazda). Rodzic pokazuje dziecku na mapie, gdzie leży morze oraz znane miejscowości nadmorskie i w których dziecko było np. na wakacjach.
4. „Lato”- zapoznanie z wierszem Z. Szczepaniaka. Po przeczytaniu wiersza Rodzic zadaje pytania: „W co bawiły się dzieci z wiersza?”, „W co Ty bawisz się latem?”, „Jakie przedmioty do zabawy kojarzą Ci się z latem?”
5. „Bezpieczne wakacje”- omówienie z dzieckiem prawidłowego zachowania się na wakacjach ( nieoddalanie się od rodziców, zakaz kąpieli bez opieki osoby dorosłej itp.). Odgrywanie scenek mogących zdarzyć się w czasie wakacji, np. „Zgubiłeś się na plaży, co robisz?”, „Jesteś świadkiem wypadku drogowego, co robisz?” itd.
6. „ Globus”- zapoznanie z wyglądem. Szukanie na globusie państw i kontynentów.
7. „Kolorowy pociąg”- praca z wierszem D. Gellner. Rodzic prosi dziecko, by zapamiętało kto jechał pociągiem. Po przeczytaniu Rodzic pyta dziecko, ile wagonów miał pociąg z wiersza. Dziecko dostaje sześć prostokątów z kolorowego papieru ponumerowanych od 1do 6. Rodzic ponownie czyta wiersz. Gdy czyta o pierwszym wagonie, dziecko podnosi prostokąt z numerem 1 itd. Następnie dziecko siada przy stoliku i rysuje w każdym wagonie elementy przedstawione w wierszu. Rodzic kolejny raz czyta utwór, a dziecko ustawia wagony z rysunkami w odpowiedniej kolejności. Rodzic pyta, co jest w pierwszym, trzecim, piątym wagonie itd. - utrwalanie liczb porządkowych.
8. „Letni taniec szczęścia”- zabawa taneczna. Dziecko tańczy swobodnie przy dowolnej muzyce. Aby lepiej wczuło się w letni klimat, można wykorzystać letnie rekwizyty: okulary przeciwsłoneczne, kapelusze, kolorowe chustki, piłki plażowe, strój kąpielowy, klapki itp.
9. „Kropelka złotych marzeń”- nauka piosenki sł. A. Grabowski, muz. K. Marzec i ekspresja ruchowa do piosenki.
10. „Morze i plaża” - zabawa plastyczna. Dziecko maluje farbami na dużym arkuszu papieru morze i plażę. Następnie macza stopy w brązowej farbie i odciska je na plaży, na rysunku.
11. „Górskie szczyty”- zabawa plastyczna. Rysowanie przez dziecko konturu gór na kartce i wypełnianie kolorowym piaskiem.
12. „Poszukiwanie skarbów”- zabawa ruchowa. Podążanie za wskazówkami drugiej osoby. Rodzic ukrywa piracki skarb (dowolny przedmiot), dziecko szuka skarbu zgodnie ze wskazówkami (zabawa w „ciepło-zimno” lub podążanie za instrukcją słowną – trzy kroki w prawo, dwa kroki w lewo itd.).
13. „Dzień Ojca”- 23 czerwca- składamy życzenia tatusiom.
14. Praca z książką – uzupełnianie kart pracy.