Statystyki

  • Odwiedziło nas: 750953
  • Do końca roku: 278 dni
  • Do wakacji: 85 dni

Kontakt

Zdalne nauczanie.Propozycja zadań i zabaw 11.05-15.05.2020

TEMATYKA TYGODNIA „W KRAINIE MUZYKI”

 

 

1. „Jakie znasz instrumenty?”- Rodzic prezentuje instrumenty lub ich zdjęcia a dziecko próbuje podać nazwę. Dzieci wyjaśniają, co to są instrumenty i do czego służą. 

2. „Dawne instrumenty”- Rodzic opowiada dziecku,że jednym z pierwszych instrumentów, jakich używał człowiek, było jego własne ciało- klaskał, tupał, wydawał różne okrzyki. Następnie wykorzystywano przedmioty codziennego użytku, tworząc z nich proste instrumenty, np. grzechotki, bębny.                                                                                                                                  

3. „Skąd pochodzą dźwięki?”- rozpoznawanie instrumentów po odgłosach.

Dziecko próbuje podać nazwy instrumentów na podstawie wydawanych przez nie dźwięków.                                                

 4. „Gatunki muzyczne”- zapoznanie dzieci ze współczesnymi gatunkami muzycznymi.                      

Rodzic włącza utwory z różnych gatunków muzycznych: muzyki klasycznej, rapu, disco, popu, rocka, jazzu itd. dziecko stara się rozpoznać gatunki i podać ich nazwy.                                             

5. „Przedszkolna orkiestra”- wysłuchanie wiersza A. Frączek. Pytania:                                              

- Na czym grały dzieci w swojej orkiestrze?                                                                                         

 - Jaką muzykę grały?                                                                                                                                              

- Czy taka muzyka może się podobać?                                                                                                  

Wyjaśnienie dzieciom pojęć: orkiestra, dyrygent, instrumenty strunowe, dęte, zapis nutowy itp.

6. „Taneczne improwizacje”- tańczenie do różnych gatunków muzycznych, określanie tempa(szybkie,wolne),  nastroju (wesoły, smutny), który utwór najbardziej przypadł im do gustu.    

7. „Instrumenty wokół nas”- zabawa muzyczna, wydobywanie muzyki z przedmiotów codziennego użytku.

Zadaniem dzieci jest poszukanie i wybranie jakiegoś przedmiotu, który wydaje interesujący dźwięk i zagranie na nim.                                                                                                                                                 

  8. „Jestem muzykantem”- zabawa tradycyjna (utwór dostępny na www.ucze.pl)                                

9. „Namalujmy muzykę”- ilustrowanie muzyki, praca plastyczna.                                                                               

  Rodzic włącza dziecku dowolną muzykę, zadaniem dziecka jest namalować to co słyszy, czuje itp.  (technika dowolna ale proponujemy farby a zamiast pędzelka paluszki i dłonie).                              

10. „Grzechotka”- praca techniczna wg własnego pomysłu ( można wykorzystać puste puszki, pudełka, butelki plastikowe, ryż, groch, makaron itp.).                                                                        

11. „Ile razy zagram?”- zabawa matematyczna.                                                                                

 Rodzic chowa się i prosi aby dziecko uważnie słuchało ile razy zagra na instrumencie ( np. ile razy w niego uderzy)

. Dziecko układa przed sobą tyle patyczków, ile usłyszało dźwięków.

Następnie rodzic wystukuje prosty rytm a dziecko odtwarza rytm klaszcząc.                                                      

12. Zabawy ruchowe przy dowolnej muzyce wg pomysłów dzieci (np. aerobik).                             

13. Praca z książką- uzupełnianie kart pracy.