• Odwiedziło nas: 163078 osób
  • Do końca roku: 249 dni
  • Do wakacji: 58 dni
Środa, 2017-04-26
Imieniny:
Marii, Marzeny

Regulamin rekrutacji

Jesteś tu: » Strona główna » Rekrutacja » Regulamin rekrutacji

 

 

Regulamin rekrutacji dzieci do Przedszkola Publicznego im.Jana Brzechwy w Małomicach

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.),

  • ustawa z dnia 19 marca 2009 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r. Nr 56, poz. 458), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkól publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do drugich (Dz. U. z 2004 r. Nr 26, poz. 232 z późn. zm.),

  • Statut Przedszkola

 

Rozdział I

Zasady ogłaszania rekrutacji

 

Rekrutację dzieci do Przedszkola na kolejny rok szkolny ogłasza Dyrektor Przedszkola w Małomicach w formie:

  • pisemnego ogłoszenia dla rodziców/opiekunów prawnych, podając termin pobierania i składania przez rodziców/opiekunów prawnych „Kart zgłoszenia dziecka do przedszkola",

  • ogłoszenia na stronie internetowej Małomic,

     

 

Dyrektor Przedszkola podaje również informację o miejscu udostępnienia zainteresowanym niniejszego regulaminu.

 

 

Rozdział II

Zadania Dyrektora Przedszkola

 

1. Wykonanie czynności przygotowawczych do pracy Komisji Kwalifikacyjnej:

    1. zamieszczenie ogłoszeń o terminie rekrutacji,

    2. udostępnianie zainteresowanym rodzicom/opiekunom prawnym regulaminu rekrutacji,

    3. wyjaśnienie zainteresowanym rodzicom/opiekunom prawnym zasad określonych
      w regulaminie rekrutacji,

    4. wydawanie i przyjmowanie „Kart zgłoszenia dziecka do przedszkola" oraz przyjmowanie innych dokumentów dostarczonych przez rodziców/opiekunów prawnych,

    5. sprawdzenie wszystkich dokumentów pod względem rzeczowym i formalnym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na:

  • dane dziecka (imię i nazwisko, data urodzenia, PESEL, miejsce zameldowania
    i zamieszkania dziecka),

  • orientacyjny czas pobytu ( 5 godzin/powyżej 5 godzin) i liczba posiłków,( 0/3)

  • dane rodziców/opiekunów prawnych (imiona, nazwiska, adres, potwierdzone dane o zatrudnieniu);

    1. sporządzenie na posiedzenie komisji wykazu zgłoszonych dzieci - z podziałem na roczniki - zawierającego następujące informacje:

  • nazwisko i imiona dzieci

  • data urodzenia,

  • adres zameldowania i zamieszkania,

  • adnotacja dotycząca dotychczasowego związku z przedszkolem (dziecko uczęszczające, dziecko nowo zgłoszone).

 

  1. Uczestniczenie w pracach Komisji Kwalifikacyjnej.

 

  1. Wywieszenie list dzieci zakwalifikowanych do Przedszkola

     

 

  1. Przyjmowanie pisemnych odwołań rodziców/opiekunów prawnych od decyzji Komisji Kwalifikacyjnej w terminie 5 dni roboczych od dnia ogłoszenia na tablicy w przedszkolu wyników kwalifikacji.

 

  1. Rozpatrywanie odwołań i przekazywanie ostatecznej decyzji Dyrektora w ciągu 14 dni od dnia złożenia przez rodziców/opiekunów prawnych odwołania od decyzji Komisji Kwalifikacyjnej.

 

 

Rozdział III

Działalność Komisji Kwalifikacyjnej

 

  1. Dyrektor przedszkola powołuje Komisję Kwalifikacyjną, która dokonuje rekrutacji dzieci

  2. W skład Komisji Kwalifikacyjnej wchodzą:

  • dyrektor przedszkola,

  • 2 przedstawiciele Rady Rodziców

  • 2 przedstawicili Rady Pedagogicznej

 

 

 

 

Rozdział IV

Zadania Komisji Kwalifikacyjnej podczas rekrutacji dzieci do przedszkoli

 

1. Odczytanie wykazów dzieci zgłoszonych do przedszkoli

 

2. Kwalifikacja dzieci do przedszkola w następującej kolejności:( pierwszeństwo)

  • dzieci sześcioletnie, i dzieci pięcioletnie

  • dzieci matek, ojców samotnie wychowujących dzieci,

  • dzieci matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy albo niezdolność do samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów,

  • dzieci z rodzin zastępczych,

  • dzieci, które uczęszczały do przedszkola dotychczas,

  • dzieci, które mają rodzeństwo uczęszczające do danego przedszkola.

  • dzieci rodziców pracujących

  • dzieci ze wskazaniem specjalisty o konieczności pobytu w przedszkolu

Do każdej grupy może byc przyjętych do 25 dzieci .

Dzieci nieprzyjęte umieszczane są na liście rezerwowej.

Nie ma znaczenie data zgłoszenia dziecka .( poza okresem rekrutacji) Data oscylująca w okresie rekrutacji daje równe prawa.

 

Wszystkie ww. dzieci powinny być zameldowane/zamieszkałe na terenie gminy Małomice lub rodzic pracujący na terenie gminy Małomice.

 

 

Rozdział V

Postanowienia końcowe

 

1. W każdej „Karcie zgłoszenia dziecka do przedszkola" zawarta jest decyzja o kwalifikacji lub jej braku i przyczynie jej braku oraz podpisy Przewodniczącego i Członków Komisji Kwalifikacyjnej.

2. Decyzje Komisji Kwalifikacyjnej są protokołowane.

3. Protokoły z posiedzeń Komisji Kwalifikacyjnej podpisują Przewodniczący i Członkowie Komisji.

4. Protokoły są przechowywane w dokumentacji przedszkola.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.03.2011